..."Royce daha ileri giderek diyor ki :Hiç kimse,içtimai benzerlerinin devamlı tesiri altında bulunmadıkça, kendisinin kendi olduğunun farkı bulunmadıkça,kendisinin kendi olduğunun farkına varamaz."
"En büyük meselemiz budur;mazi ile nerede ve nasıl bağlanacağız,hepimiz bir şuur ve benlik buhranının çocuklarıyız;hepimiz Hamlet'den daha keskin bir 'olmak veya olmamak' dâvası içinde yaşıyoruz.Onu benimsedikçe hayatımıza ve eserimize daha yakından sahip olacağız.Belki de sadece aramak ve bütün kapıları çalmak kâfidir.