Önümüzdeki yaz 'tombul kız kimmiş' onlara gösterecektim. Bu kadar karaktersiz olmayı nereden, kimden öğreniyordu insanlar? Kötü olmanın erdemleri, kalp kırmanın ödülleri var da ben mi bilmiyordum? Vefa İstanbul'da bir semt adı, dostluklar şarkı nakaratı, vicdan kadın ismi olmuş, aşk ise... Aşk ise Selvi boylum al yazmalımda, Dila Hanım'ın ölümüne yapılan dansında, küçük hanımefendide, ateş böceğinde, evcilik oyununda, arım balım peteğimin orkestra şarkısında, bir nevi sisli hatıralarda kalmış. Şimdinin çağı sadakatsizler, katiller, tecavüzcüler, takıntılılar, maddiyatçılar, kıskançlar, insanlıktan nasibini almayanlarla dolu. Gördükçe, duydukça tüm bu duygulara alışıp sıradanlaştıracağız diye korkuyorum. Ben zaman makinesine binip en az otuz kırk yıl geriye gitmek istiyordum. Onun yerine uçağa binip İstanbul'a gittik.