Kitapta iki hikaye mevcut her ikisinde sevgisizlik ve bunun getirdiği acıları yansıtmış. Aldatma kitabında insan psikolojisini çok güzel incelemiş. Yalnızlığın özel tarihi , ise sevgisiz bir çocuğun yetişkinlikte yaşadıklarını anlatıyor. Kitap hüzün hissediyorum sevgisizliğimi hisserder gibi hissetim.
Siz hiç duydunuz mu kırılan kalbin sesini duyamazsınız. Zordur duyulması sessizlik gereklidir duyulması için öyle yere düşüp kırılan bardak gibi parçalarını toplayamazsınız. Duyulmaz dünyanın sesinden kırılan kalbin sesi duyabilmek için susmak lazım nerden kırıldığını görmek için kapatmak lazım gözleri dünyaya. Söylerken ne kadar kolay geliyor dimi susmak ve görmemek oysa o kadar zorki dünyanin büyüsünden kurtulup kendine dönmek. Gerçekten büyülümüydü o kadar yoksa o acıyı o yarayı görmemek için kendimizi mi kandırdık
İnsanların acılarını görmek istemiyorum, sürekli kaçıyorum acılardan, benim acılarım başkalarınki gibi ta derinlerde saklı değil çünkü hemen tenimin altında da duruyor