Dilek Mandal

Dilek Mandal
@dilekmandal
Bilgisayar Mühendisi
6 okur puanı
Ağustos 2018 tarihinde katıldı
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Ölüm yalan dünyaya gerçek tesellidir.
Ölüme bu kadar takılıp kalma oğul! İnsanlar ölmek için doğuyor.Zaman bir bezirgân, ölüm alır, ölüm satar. Gecede ve gündüzde, gençte ve yaşlıda, iyide ve kötüde hep budur yaptığı. İnsan gaflete kapılıp zamanı öldürdüğü için yapar bunu. Bir intikam alır gibi. Ve zamanlar öldükçe ölümün zamanı gelir. Kaçışı olmayan, kurtuluşu bulunmayan andır o. Bir yerde susmak gibi; bir yerde konuşmak kadar… Ebedi hakikatin ta kendisidir ölüm. Her başa gelecek ve tek başına olacak.
İnsanlar yaradılışları gereği madde ile mana dengesinde yaşamak isterlermiş.Madde tükenince geride bıraktığı boşluğu mana doldurur; yahut mana yükselince madde bedeni terk edip gidermiş.Zaten Allah da insanı bu madde-mana dengesi üzerine yaratmış.İnsanın içinde, her biri yarı yarıya etkin imiş.Mutlu olabilmek veya iyi kulluk edebilmek için maddenin göstergesi olan beden, eller,ayaklar,kirpikler,gözler ile mananın göstergesi olan düşünce,duygu,iman gibi bahisler birbiriyle dengeli tutulmalıymış. İnsan,bunların her ikisini de eşit kabullenir veya sahiplenirse bahtiyar bir ömür sürermiş. Denge madde lehine bozulunca insanın nefsi, mana lehine bozulunca da ruhu öne çıkıyor,biri diğerini bastırıyor.

Dilek Mandal

, bir kitap okudu
Puan vermedi·163 syf.·
2020 10. kitabı
Sabahattin Ali
8.7/10 · 376,5bin okunma