● Her lisân bir insan ise
Her kitap da o insanın bakış açılarını geliştiren bir pencere olur.
Saatlerimiz nihâyete ermeden, pencerelerinizi çoğaltmaya bakın.
Gerçek şu ki başarılı olmak, mutlu olmak demek değildir. İnsan başarılı olur, sosyal hayatta özlediği yerin daha üstününü bile alır da, mutlu olmayabilir.
Derman sendedir, şifa sendedir. Düştüğünde kimse seni kaldıramaz, kimse seni iyileştiremez ancak sen istersen ayağa kalkarsın, sen istersen iyileşirsin. Ötekiler sadece yol gösterir, rehberlik eder ama tüm mesuliyet sana aittir. Bizler ancak yaşamış olmanın mesuliyetini olgunca kabul edersek ve omuzlarsak şifa bulabiliriz, iyileşebiliriz. İşte tam da bu yüzden kimseye bel bağlamadan, kimseden ummadan, beklemeden bir hayat inşa etmeliyiz kendimize.