Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ahmet Y

Ahmet Y bir yorumu yanıtladı.
Belden aşağısı, insanın kendini kolay kolay bir tanrı zannetmeyişinin nedenidir.
Sayfa 89 - İş Bankası Kültür Yayınları
Ahmet Y okurunun profil resmi
Belki de tersine - bir tanrı zannedişinin - ama asla olamayışının hezeyanıdır.
5 önceki yanıtı göster
Ahmet Y okurunun profil resmi
Baktım tabloya da sarhoşken baktım, yine bakacam. Çok anlamam, çözümleyip söylersen memnun olurum 😅 İlk aklına gelen şey neydi ki? Merak var da çok kafamı veremiyorum bu ara çok okumuyorum dolayısıyla girmiyorum da :) Kitabı okuma, animeleşmiş hali var onu izle çok güzel. İsmi "Aoi Bungaku"
4 sonraki yanıtı göster
Reklam
Ahmet Y bir yorumu yanıtladı.
Jacques Lacan bize cinsellikte aslında herkesin, hani denebilirse, kendi işine baktığını anımsatır. Elbette ötekinin bedeninin aracılığı söz konusudur, ama sonuçta zevk yalnız sizin zevkiniz olacaktır. Cinsellik birleştirmez, ayırır. Çıplak olmanız, ötekinin bedenine yapışmanız bir imgedir, düşsel bir tasarımdır. Gerçekteyse, zevk sizi ötekinden uzaklara, çok uzaklara götürür. Gerçek özseverdir, arada ki bağ düşseldir. Dolayısıyla, cinsel ilişki yoktur, diye bir sonuca varır Lacan. Bu formül büyük patırtı koparmıştır, çünkü o dönemde herkes tam da o “cinsel ilişkiler”den söz ediyordur. Cinsellikte cinsel ilişki yoksa, aşk cinsel ilişki eksikliğini gideren şeydir. Lacan aşkın cinsel ilişkinin kılık değiştirmiş hali oldugunu söylemez hiç de, onun söylediği cinsel ilişkinin olmadığı, aşkın bu ilişkisizligin yerini tutan şey olduğudur. Bu çok daha ilginç. Bu düşünce onu öznenin aşkta “ötekinin varlıgı”na erişmeye çabaladığını düşünmeye itmiştir. Aşkta özne kendinden öteye, özseverligin ötesine geçer. Cinsellikte, ötekinin aracılığıyla da olsa kendinizle ilişki içindesinizdir. Öteki sizin zevkin gerçekliğini keşfetmenizi sağlar. Buna karşılık, aşktaysa ötekinin aracılığı kendi başına değer taşır. İşte aşktaki karşılaşma budur: Ötekini olduğu haliyle sizinle birlikte var etmek için, ona doğru atılırsınız. Aşkın cinsellik gerçeği üstünde düşsel bir resim olduğu yönündeki, bütünüyle bayağı anlayıştan çok daha derin bir anlayıştır bu.
Sayfa 23 - Can Yayınları
Sibel G. okurunun profil resmi
Ahmetciğim alıntılarını okumayı özlemişim. Konuşkan bir adamdır Badiou hazretleri :) Bu kitabını merak ediyordum, alıyorum listeme.
Ahmet Y okurunun profil resmi
Ben de yorumlarını özlemişim. Konuşkan insanları severiz :)
Ahmet Y bir yorumu yanıtladı.
192 syf.
·
Puan vermedi
·
22 saatte okudu
Eğer kafanızda alacağınız kitaba dair bir fikir yoksa,kitapçıya girince bakar beğenirim diyorsanız kandırılmaya mahkumsunuzdur.Çünkü vitrinler kararsız bireylerin yöneticisidir.Ben de nadir olarak kararsız girenlerdenim.Belki fazla seçeneğin yarattığı bir seçeneksizlik ve ya seçememezlikten olsa gerek ilk defa göz göre bu ticari tuzağa,bu reklam
Kısa Öykünün Büyük Ustaları
Kısa Öykünün Büyük UstalarıKolektif · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20192,078 okunma
seda okurunun profil resmi
abi vereceğin 10 lira. ne kafa açtın ya? :D
Ahmet Y okurunun profil resmi
O zaman önüne gelene 10 lira ver gelen giden düdüklesin seni

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Her nedenin bir çünküsü vardır, öyle değil mi?
Sayfa 18 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Ahmet Y okurunun profil resmi
"Hazzın çünküsü yoktur, eylemin de." /İsmet Özel
Ahmet Y bir yorumu yanıtladı.
Yanılgı yanılgı büyüyen bir zafer vardır :)
Henri Bergson, bu büyük filozof, bu büyük yazar, insanlık ailesinin büyük bir dostu idi. Onun yanılgısı beki de, insanların dostluğa lâyık olduğunu düşünmesiydi. Akıllı ruhların ve ideallerin birleşmesi için cân-ı gönülden gayret etti; bu birleşmenin, siyasal organizmaların ve güçlerin birliğinden önde tutulması gerektiğine inanıyordu; ama, gördüğü şey belki de tam tersiydi.
Sayfa 16 - Paradigma Yayınları, 3.Baskı, Paul Valèry"nin Bergsonun vefatı konuşmasından...
1.134 öğeden 1 ile 5 arasındakiler gösteriliyor.