Bu millet türkülerinde “kuş kanadı kalem olsa, ah yazılmaz benim derdim!“
demiş ve yazılamayani yarım yamalak yazmak yerine yazılamazlığını terennüm etmeyi yenilemiş…
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Okumak bu topraklarda, biraz da sorulan bu soru sayesinde “bir boş zaman meşgalesi” olarak bellendi.İnsanlar bu topraklarda boş zamanlarını okumakla dolduruyorlardı dolu zamanlarında ne yapıyor ve ne yapmaya davet ediliyorlardı…
“Hikaye çok güzeldi
Ama bana keder verdi.. içimden ağlamak geliyor…”s117.
Görünüşte bir zafer
Ama gönlümde hep bir yenilgi burukluğuyla anımsayacağım..
Kitap bitikten sonra bazı şeylerin zamanının olduğunu hatırlattı bize. Nasıl güçlü arzulamış olursak olalım zamanından sonra gelmişse eğer eski anlamını çoktan yitirmiş olduğunu görüyoruz.
“Şimdi herkes besliyor diye besliyorsunuz beni…”s417
Bu cümleyi de üzerinde durmaya değer buluyorum. Çünkü günümüzde Çoğu şeyin değerini popülerliği belirlediği için tam olarak bu günleri anlatıyor desem abartmış olmam zannımca.
Oysa Hiç değişmedim ben hep aynı Martin EDEN’im!
Son olarak bu kitabı her yerde paylaşılan “ "Seni kitap okuyan insanlarla tanıştıracağım. Hayat, ancak böyle insanlarla bir araya geliyorsan yaşanmaya değer.."
Alıntısıyla listeme eklemiştim. Okuduktan sonra alıntı anlamını yeniledi zihnimde.
Tekrar tekrar okunası bir kitap…
(Yılın son kitabı idi.. bu yılda bitirmekle çok doğru bir hareket yapmışım. Zira yeni bir başlangıcın umutsuzluk temelli olmasını istemem.)