"Düzenim bozulur, hayatımın altı üstüne gelir diye endişe etme... Nereden bilebilirsin hayatın altının üstünden daha iyi olmayacağını? "
ŞEMS-İ TEBRÎZÎ
...Bu noktada Batılı filizoflardan ayrılıp bizim Doğu dünyasına yönelmek istedim. Şirazlı Sadi' nin insanı nasıl tarif ettiğini not ettim defterime:" Yek katre-i hunest ve hezar endişe", yani " Bir damla kan ve bin endişe." İşte unutmayı başaramayan insanın trajedisi bu sözlerde gizliydi. Ömrünü endişe ile tamamlamaya ve sürekli acı çekmeye mahkûm olan bir zavallı ruh.