Merve

"sevme"nin reçetesi olur mu
Puan vermedi
Merhaba değerli okurlar; Daha önce burda inceleme yapmamıştım şöyle ki belli bir yetkinliğe erişmek gerektiğini düşünüyordum inceleme için.Ama sonra etik ve saygı sınırları çerçevesinde düşündüklerimi dilim döndüğünce paylaşmaya karar verdim. Bu kitabı seçmemin sebebi bir işe başlamaya karar vermişsem eksik başlamamak gerektiğini düşünmemdir.Kitapları yarıda bırakma gibi bir huyum yoktur aslında ama yarım bıraktığım 2.kitap bu malesef:( İlki 'Yüzyıllık Yalnızlık'tı. Her neyse uzun bir girişten sonra başlayayım artık. Kitabın önsözünde: 'Sevme Sanatı' sevme sanatının nasıl ve hangi araçlarla icra edilebileceğinin anlatıldığı bir reçete ya da sevginin ne olduğu konusunda binlercesi bulunan bir kişisel gelişim kitabı değildir. ifadesi yer almaktadır. Kişisel gelişim kitaplarını oldum olası sevmem tamamen şahsi fikrim bu.Bu kitabın başındaki bu iddialı sözlerden etkilenip okumaya başladım.Hayatımızın farklı evrelerine göre sevgi tanımları vardı alıntı olarak da paylaştım.Beğendim aslında o kısmı.Ama okurken beklentimi karşılamadı kitap.Bunda çeviri kitap olmasının da etkisi olabilir.Sevgi basit bir kelime gibi görünse de yaşanması,hissedilmesi,kaybedilmesi çok güç olan ve oluşması multifaktöriyel bir eylemdir.Bir kitaba onu yazanın eylemi olarak sığar.Tümevarım gibi düşünülebilir.Sonunda sevgi tanımına ulaşılır belki de. Çok uzatmadan bitirmek istiyorum.Kitabı okurken bana bu derinlik vs geçmedi malesef,devam ettiremedim,bir kitabı sadece okumak için okumayı tasvip etmiyorum.Başka türlerden devam ediyorum okumalarıma. Sevmek üzerine yazılacak onca şeye ne benim düşüncelerim ne okuduklarım yeter:) Yılmaz Erdoğan'ın çok sevdiğim 'Yaşadıkça' şiirinden bir kesitle bitirmek istiyorum. -Ben sevmeyi beceremedim belki de sevilmeyi Benim sevmeye engel evcil acılarım vardı. ...
Sevme SanatıErich Fromm · Say Yayınları · 20207,9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

Merve

, bir kitap okudu
9/10
·180 syf.··
8 günde okudu
·
2022 12. kitabı
Haruki Murakami
7.5/10 · 5,2bin okunma
Karanlıktan sonra...
Nihayet gece sona erip sabah oluyor. Bir sonraki karanlığa kadar daha zaman var.
Sayfa 180·Kitabı okudu
...hepsi sadece ve sadece yakıt¡
"İnsan denen şey, anılarını yakıt olarak kullanıp yaşamını sürdürüyor olamaz mı acaba? O anıların gerçekte önemli olup olmadığının, yaşamın sürdürülmesi açısından hiçbir önemi yok.
Sayfa 152·Kitabı okudu
arada duvarlar var gibi...
Nasıl desem, orada olup bitene dahil değilmişim gibi bir his. O gözlerimin önünde olmasına karşın aynı zamanda da kilometrelerce uzaktaydı.
Sayfa 113·Kitabı okudu