7/10
·304 syf.··
2026 1. kitabı
Açıkçası okumadan önce birazcık önyargılıydım fakat okudukça düşüncelerimden utandım . Genelde erkekleri çok kolay sınıflandırıp damgalarken aslında ne düşündüklerini önemsemediğimizi gördüm . Kitapta birçok hikaye var herhangi birinde kendinizden bir parça bulabilirsiniz . Ben okurken çok keyif aldım ve yeni bakış açıları kazandığımı düşünüyorum .
Divanımdaki ErkeklerBrandy Engler · Ayrıntı Yayınları · 20211,290 okunma
Candan Öte // #kitapyorumu
8/10
·232 syf.··
2026 18. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 10 Haziran 2026 21:12
Kitabın çoğunluğu boyunca 7 puan vermekte kararlıydım gerçekten. Çünkü çok sinirim bozuldu. Geçen de düşüncelerimden bahsetmiştim zaten şimdi tekrar girmeyeyim. 2025 yılının sonlarında Avatar Camın Ötesi isimli bir kitap okumuştum. Öne çıkanlarımdan hakkında ne düşündüğümü okuyabilirsiniz. Em ufak bir harekette bir edebilik bir betimleme vardı. Bu kitap onun kadar abartılı olmasa da yine samimiyeti kaçıracak türden bir edebi olma, marjinalliği yakalama çabası vardı. Yine bu o kitaba göre bin kat daha güzeldi ama bunun bu wattpadvari klişeleri ve farklı olma çabası çok da samimi gelmedi. Karşılıklı diyaloglar bizim günlük hayatta o olay karşısında kurmayacağımız kadar uzun, gereksiz edebi ve gereksiz samimiyet içeren diyaloglardı. Şimdi en başa dönelim. Kitabın genelinden beklenmeyecek bir son 50 sayfa olduğu için 7 değil 8 puan vermeye karar verdim. Çünkü son gelişen olaylarıyla 7 puan verdiğim kitaplara haksızlık olurdu. Bunu onlarla bir tutamazdım. 8 puan verip de çok sevdiğim kitaplar da var evet ama 7 vermektense 8 vermek zorunda kaldım gibi bir durum oldu. Konusuna hiç değinmedim farkındayım. Çünkü yorumunu gireceğim orada detaylı bahsedeceğim. Bana sorarsanız okusanız da olur okumasanız da olur.
Candan ÖteBuse Ünal · Olimpos Yayınları · 201832 okunma
Reklam
Puan vermedi·192 syf.··
2026 10. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 09 Haziran 2026 01:05
Evet, on yedi gün sonunda kitabın sonuna gelmiş bulunmaktayım.(Aslında bir oturuşta okunabilecek akıcı bir kitap ama bayram yoğunluğu, dersler vs. derken ancak okuyabildim.)Okudukça kendi hayatımdan, düşüncelerimden izler bulduğum,her bölümde kendimi sorguladığım ve Serdar Bey'in kalemine hayran kaldığım doğrudur. Özellikle " 'olmak' için olması gerekenler" bölümündeki maddeleri uygulayacağım ve bu maddeleri herkesin okuyup uygulaması gerektiğini düşünüyorum. Bu kitabı okumayı düşünüyorsanız,tereddüt etmeden okuyabilirsiniz. İyi okumalar ...
Delilim Yok Kalbimden BaşkaSerdar Tuncer · Profil Yayıncılık · 20173,483 okunma
Bana Uzak, Sana Yakın
7/10
··
Beğendi
Ege Soley’in Yakın kitabı hani ruha iyi gelen cinsten. O kadar sakin bir anlatım şekli var ki kitabı okurken dinleniyorsun. Kitabın edebi değeri tartışılır evet, sonuçta bir iç konuşma, kendini sorgulama gibi. Hayatımın en zor döneminde tanıştım bu kitapla. Yarısına kadar geldiğimde ilk defa elime almıştım. Böyle klasik müzik dinlemek gibi dinlendiriyor anlatımı. Çok yorgundum, bana iyi geldi. Ne zaman böyle yorgun hissetsem bu kitabı elime alıyorum. Karmaşık ruhuma iyi geliyor, kendi düşüncelerimden çok parça buluyorum, hayatımın bazı sahneleri gözümün önünden geçiyor. Ege gibi ben de mesela sabahları çok farklı modlarda uyanırım ve günün ilerleyen saatleri için o moddan sıyrılmam gereken zamanlar olur. Bir daha sevmem çok derim ama kitapta da bahsettiği gibi herkesin yalnızlığı karaya varıncaya kadar. Ancak şöyle ki, ben kitabı yarım bıraktım ve bitirme gereği de duymadım. Bitiririm belki ama bu kitap ara ara açıp sayfalarına göz gezdirilecek tam okuma yapmaya gerek duymadığım bir kitap statüsünde benim için. Hap gibi yutulup şifa veren değil, ara ara atılıp iyi hissettiren bir kitap bana göre.
YakınEge Soley · Doğan Novus · 2020511 okunma
Baya uzun oldu ama umarım okunur :)
10/10
·184 syf.··
Beğendi
·
2026 225. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 29 Mayıs 2026 23:32
İncelemeye başlamadan önce şunu belirtmek istiyorum; her inanca, görüşe saygım var ancak bana öyle olmayacağını düşündüğüm için düşüncelerimden çok kitap ve içeriğinden bahsedeceğim. Enok'un (Hanok, Enuş, Enoch olarak da adlandırılan) Kitabı, 1773 yılında İskoç araştırmacı James Bruce tarafından Habeşistan'ta bulunuyor ve ardından 11 yıl boyunca yapılan kazılar neticesinde birçok yazmanın ve parçanın günışığına çıkması sağlanıyor. Bulunan yazmalar daha çok derinin üzerine, bakır ve parşömen üzerine yazılmakla beraber, dilleri Aramice, İbranice ve yerel dillerdir. Bu yüzden metinlerin bir Yahudi topluluğu olan "Esseniler" tarafından yazıldığı düşünülüyor. Metinlerin en eskisi MÖ 250 en yenisi ise 68 tarihine tarihlenmekte, bu da her ne kadar kitap Enok tarafından yazıldı dense de; kitap üzerine farklı yıllarda eklemeler olduğunu gösteriyor. Peki Peygamber Enok'un Kitabı nedir? Peygamber Enok'un Kitabı ağırlıklı olarak Yahudi mistisizmini konu alıyor. Ancak kitap içeriğinde bulunan bazı atıflar dini çevreleri rahatsız ettiğinden I. Konsantin ve M.S 325 yılında yapılan I. İznik Konsili kararıyla kutsal metinler koleksiyonundan çıkarılarak "Apokrif(kabul görmeyen)"olarak ilan ediliyor. Enok aynı zamanda Mısır Tanrısı Thot ya da İslam'daki Hz. İdris ile de ilişkilendiriliyor.#304316121 "Kitapta İdris'i de an. Çünkü o özü sözü doğru olan bir peygamberdi. Onu yüce bir yere yükselttik." (Meryem Suresi 56-57) Enok'un ölümü tatmadan 365 yaşında göğe alındığı biliniyor. Peygamber Enok'un Kitabı ne anlatıyor? Daha çok Enok peygamberin vizyonlarını ve göğe alındıktan sonra Meleklerin ona gösterdiği, haber verdiği görümleri anlatıyor. Kitap "5 Kitap" olarak oluşturulmuş. Kitabın ilk bölümünde Enok kendisinin Tanrı tarafından gözlerinin açıldığından ve göklerde kutsal bir vizyon görmeye
Alıntı
Peygamber Enok'un KitabıKolektif · Hermes Yayınları · 20201,139 okunma
6/10
·336 syf.··
Beğendi
·
2026 14. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 23 Mayıs 2026 00:00
Kitapla ilgili düşüncelerimden önce şunu söylemek isterim. Bu kitabı asıl okumak istememin sebebi Güzel ve Çirkinin retellingi demişlerdi ve buna benzer yorumlar görmüştüm ama bence retellingi olmaya asla uygun değil bu kitap. Yani bazı benzerlikler var ama Güzel ve Çirkin'e daha çok benzeyen başka kitaplar olduğuna eminim. Bu şekilde okumaya başlayınca hayal kırıklığına uğradım ama retelling olarak düşünmediğimde kitap fena değildi bence. Akıcıydı okuttu kendini. Sadece sonunun aceleye geldiğini düşünüyorum. Bilmiyorum belki kitabı biraz daha uzun yazıp sonunu, olanları hatırlama evresini biraz daha detaylı yazabilirdi ya da İblisle birlikte kutuya girdiği kısmı ki bu kısım hemen geçmiş yazar. Bu kısım için aman kutudan çıktılar lanet bozuldu bilginiz olsun demek için yazılmış gibi geldi. Sonuna kadar kitap gayet iyiydi ama sonu olmamış.
1000Kitap
Zalim ve GüzelRosamund Hodge · Pegasus Yayınları · 2019267 okunma
Reklam
Reklam