Esma Yurttaş

Esma Yurttaş
@dusunentospik
Öğretmen
GEF’li Felsefe Grubu Öğretmeni / Trakya Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmeni
Edirne
35 okur puanı
Ağustos 2019 tarihinde katıldı
Medeniyet, Eşitlik, Dostluk, Demokrasi
10/10
·196 syf.··
Beğendi
·
2021 11. kitabı
Uzun zamandır kendimi felsefe kitaplarından uzaklaştırmak hayaliyle romanlara yöneliyorum. Felsefe bazen o kadar ağır geliyor ki dinlenmek istiyorum. Oysaki tam da aslında bir gruba kızdığım şeyi yapıyorum. Felsefeyi göklerde sayıp, hayatın dışında tutmaya çalışıyorum. Oysaki baktığımız her şeyde yer alıyor. Son Ada kitabı özellikle bize çok önemli kavramlarla geliyor. Hayatın içinden kendimizi hiç yabancı hissetmediğimiz, üstüne düşündüğümü yahut düşünme ihtiyacı hissetmeden öylesine kulaktan dolma kavramların hayatımızdaki önemi üzerine uzunca durmuş. Medeniyet nedir, hiç düşündünüz mü ? Gerçekten “kötülük” yahut “zarar” vererek mi kazanılır ? Medeni olmak için aklımızı birine kiralamak zorunda mıyız ? Çobansız sürü olur mu derler ya hani peki biz koyun muyuz ? Eşitlik ne demek ? Dostluk ne demek ? İyi ne demek ? Kötü ne demek ? İyilik ne demek ? Kötülük ne demek ? Bu kavramları tartışırken ölçütümüze nasıl karar vermeliyiz ? Medeniyet gerçekten doğaya hakim olmak mı ? Doğa eninde sonunda kendine ait olanı elde etmez mi ? Bizim felaket dediğimiz doğa olayları belki de olması gerekene ettiğimiz müdaheleden kaynaklanıyordur ? O zaman biz medeni değil miyiz ? “İnsanları” yargılamak zorunda mıyız ? Herkesi bir kalıba sokmak zorunda mıyız ? Olanı olduğu gibi kabul etsek daha mı medeni oluruz ? Peki ya kötülüğü biz doğuştan mı getiriyoruz? Hem iyilik hem kötülük aslında içimizde potansiyel olarak dengeli bir şekilde varda şartlar mı birini baskın kılıyor ? Bu kitabı okurken itiraf etmeliyim ki beynimin çok zorlandığını hissettim. Hep görüntüye odaklanıyoruz peki ya mana ? Niyet ? “İnsan” olmaklığımızı yitiriyor muyuz ? Biraz düşünelim bence hep birlikte. Hatta bu kitabı bence aralıklarla okuyalım. Eminim bize fısıldayacağı çok şey var. İyi okumalar
Felsefe
Son AdaZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 201362,2bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Var mısın ?
Puan vermedi·320 syf.··
2021 9. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 08 Mayıs 2021 03:25
Doğan hocamız şuan aramızda olmasa da öncelikle benimle aynı düşünceleri paylaşan bir arkadaşımla karşılıklı konuşma fırsatı yaratacak güzellikte bir eser bize bıraktığı için çok teşekkür ediyorum. Kitap çok incelikle ve üstüne düşünülerek okunması gereken bir eser olmuş. İlk sorduğu soru “Hayatın anlamı nedir?” Bugüne kadar bu soruyu kendine hiç sormayan varsa mutlaka üstüne bir süre düşünerek okumalı. Ardından yavaş yavaş kendini tanıma yolculuğu başlıyor. Kendimizi nasıl geliştiririz , umutsuzluğu nasıl aşarız ile birlikte artık içimize “ben”e “öz”e yöneliyoruz. Duygular hayatta büyük bir yer kaplıyor. Doğan hoca bu bölümlerde bize duygularımızı hissetme ve kabul etme kapılarını açıyor. Sonra yavaş yavaş “ben”den “biz”e geçiyoruz. Varoluşçu filozofların da söylediği gibi beni tanımak için başkasına ihtiyacımız var. Kendini, duygularını, hislerini, isteklerini, yeteneklerini, özelliklerini başkası ile birlikte ve kendine başka bir göz olarak baktığında daha iyi keşfediyor insan. Yani sistemdeki yerini anlıyor. Çevreyi keşfettikten sonra yeniden kendimize ve biz olacağımız aile kurumunu nasıl kuracağımız sorusuna geliyoruz. Zihnimiz, seçeceğimiz meslek ve sistemdeki bizi nasıl idrak ederiz vs bunlar bize nasıl yarar sağlar bunların üzerine düşünüyoruz. Doğan hoca ile birlikte hem üstün hem de geliştirilmesi gereken yönlerimizi görüyoruz. Bu yönler hem bireysel hem de toplumsal. Eleştiriden kaçınmadan ama yapıcı eleştiriler ve çözüm önerileri işe birlikte muhteşem bir sohbet fırsatı. “Çuvalla para koysan nimete basılmaz.” “İnsanın içi aklının bildiğinden fazlasını biliyor.” “Kendimizle aramızdaki fark, bir başkasıyla aramızdaki fark kadar büyüktür.” “Refah düzeyi ile mutluluk arasında bir ilişki olmadığı görülüyor.” “Başkasıyla sohbet edebilmek için öncelikle
Var mısın?Doğan Cüceloğlu · Kronik Kitap · 202137,8bin okunma
Tüm “Öykü”kere
10/10
·216 syf.··
Beğendi
·
2020 2. kitabı
Dünyaya bir sebeple geldik. Belki varoluştu filozof Sartre’ım dediği gibi biz bu dünyaya fırlatıldık. Öyle değişik karakterler, mizaçlar, düşünce yapılarıyla bu dünyaya geldik ki, en çok ihtiyacımız olan şey saygı ve güvendi. Öykü’nün öyküsü bize tam da bu noktada güzel bir kendine gel mesajı veriyor. Unuttuğumuz şehirler, şairler, mevsimler, duygular, insanlık. Evet 21. yy ile en çok kaybettiğimiz insanlık. Varoluşçu filozofların da en çok vurguladığı özgürlüğü yanlış anlamışlığımız. Bireysel özgürlükten bahseden filozoflarımız aslında özgürlüğün başıboşluk olmadığını, yaptığın her türlü şeyin sorumluluğunu da aldığını hatırlatır. En büyük sorumluluklardan biri ise; dünyaya getirdiğin canın sorumluluğu. Öykü ile birlikte insanlığın ne olması gerektiği ama ne olduğunu yüzümüze tokat gibi vuran gerçek bir öykü ile karşılaştım bu kitapta. Çocuk olmak, anne olmak, insan olmak ! Güven, saygı ve sevgi. İnsan olmak ile yüzleşmeye yüreği olan herkese okumasını tavsiye ederim. Uğraşlarımızın ne kadar boş olduğunu, hangi canların bizi beklediğini. Her meslek sahibine, mesleğini iyi yapması gerektiğini ve birçok canın hepimize ne kadar ihtiyacı olduğunu hatırlatan bir kitap. Vicdanı kurumamış herkesin canını yakacaktır, vicdanını hatırlamak isteyenleri sarsacaktır. “Öykü”ler bize emanet. Görmek istersek. Emeğine sağlık... Turgut Akaslan
İlişkiler
Öykü'nün ÖyküsüTurgut Akaslan · Akıl Fikir Yayınları · 202032 okunma