Garbın zahiri üstünlüğü için fazla söze lüzum yok değil mi? Fakat hakiki insanlık kemali aranırsa, itiraf edeyim ki ben bu noktada garbın üstünlüğüne hiçbir zaman inanmadım. Milletimin yaratmış olduğu şarkkari medeniyeti tahlil ederken noksan noksan! diye tenkit ettiğim gibi bugünün garb medeniyetini seyrederken de bağırıyorum: Büsbütün noksan!
Her birimizde bütün geçmişi ve geleceği bilen, cümle hakikatler elinde tutan diğer bir benlik var.Fakat o kudretli sultan kat kat nikap altında gizleniyor, sır saklıyor.