Oyundaki gıcık sinir bozucu ama seviyeli insan
Bir ara gıcık, konuşkan ve de pek eyvAllahımın olmadığı bir ruh halindeydim. Oyunda bir şeyler demiştim. Sonra şansa takım arkadaşım da konuştu. +: "Adın ne?" - : "Oyun dışı konuşmalara kapalıyım. Olduğun yere adam geldi." +: "Tamam. Nerelisin? Oto uzatma var mı?" -: "Bilip de ne yapacaksın sanki? Yok bulsam da kendime var." +: "Bilmem yanına gelirim belki. Burada fazladan var." -: "Çok komik (!). Yanıma kabul edeceğimi de nereden çıkardın? Düzgün silah yok." +: "Adını niye demiyorsun? M416 var burada." -: "Gerekli detayları gereksiz yerlere harcamayı sevmiyorum. Ayrıca öyle demem senden istediğim anlamına gelmiyor." +: "Oha bana açık açık sen gereksizsin dedin. Şoktayım. Haklısın gelmiyor yine de söyledim." -: "Ne olduğunu bilmiyorum ama yabancı konumuna göre davran. Tanışmak istemiyorum." +: "Alt tarafı adını sordum. Hiçbirine de cevap vermedin ya acayip sinir oldum." -: "İstediğin olmadı diye şımarık veletler gibi de ağlamak ister misin?" +: "Peçete uzatırsan denerim.:P Yanıma gel, adamlara gitme." -: "Sana uzatsam anca buz uzatırım ama o kadar da vicdan sahibi değilim sanki. Ve emir verici şekilde konuşma benimle. Ne alaka yanıma gel, göbek bağımız yok önüne bak." +: "Nereden biliyorsun yok, belki var. Mesafeyi çok aşma ki bayılırsan kurtarayım." -: "Alla alla niye ben bayılıyorum, sen bayıl. Ayrıca bayılsam kurtarmanı isteyecek miydim acaba?" +: "Hahaha birileri bayıldı sanki. Kabul edecek misin kaldırmamı?" -: "Etmiyorum lan. Geri doğma hakkım var. Şu an takım arkadaşı olsan da düşmandan pek farkın yok o yüzden istemez." +: "Hakkın bitince rica edeceksin yoksa kaldırmayacağım haberin olsun." -: "Ricayla ilgili sorunum yok ki. Senle sorunum var. Ayrıca kaç leşimi çaldın, doysana artık!" +: " Adını söyler misin? Ben de seni sinir edeceğim." -: "Tanışmıyorum, nesini
TCK [Bölüm 2]
Hakaret Sayılmayan Kelimeler ve Sözler Hangi Kelime veya Sözler Hakaret Suçu Oluşturmaz?. 21a.İnsan Değilsin Demek: Sanığın katılan polis memuruna söylediği iddia edilen “Cezayı yazman hoşuna gitti mi,sen insan değilsin.” şeklindeki sözlerin muhatabın onur, şeref ve saygınlığını rencide edici boyutta olmayıp nezaket sınırlarını aşan kaba söz niteliğinde olduğu ve hakaret suçunun unsurlarının oluşmadığı kabul edilmelidir (Y4CD-K.2023/17421). 21b.Sen İnsan mısın İnsan Olsan Yardım Ederdin: Sanığın mağdura yönelik söylediği iddia ve kabul edilen, “Sen insan mısın, insan olsan yardım ederdin “ şeklindeki sözlerinin mağdurun onur, şeref ve saygınlığını rencide edici boyutta olmayıp, nezaket dışı, kaba söz niteliğinde olduğu ve hakaret suçunun unsurlarının oluşmadığı gözetilmeden yazılı şekilde hüküm kurulması, bozma nedenidir (Yargıtay 4. Ceza Dairesi 2021/23794 E. , 2024/1280 K.). 22. Eşkiya mısınız? : Olay günü sanığın, müştekilere söylediği kabul edilen “eşkiya mısınız” şeklindeki sözün, muhatabın onur, şeref ve saygınlığını rencide edici boyutta olmayıp, rahatsız edici, kaba ve nezaket dışı hitap tarzı niteliğinde olduğu ve dolayısıyla hakaret suçunun unsurlarının oluşmadığı gözetilmeden, yasal olmayan ve yerinde görülmeyen gerekçeyle mahkumiyet kararı verilmesi, bozma nedenidir (Y4CD-K.2021/11917). 23. Bacaksız : Olay günü sanığın müştekiye söylediği kabul edilen ‘‘bacaksız’’ şeklindeki sözün, muhatabın onur, şeref ve saygınlığını rencide edici boyutta olmayıp, rahatsız edici, kaba ve nezaket dışı hitap tarzı niteliğinde olduğu, dolayısıyla hakaret suçunun unsurları itibariyle oluşmadığı gözetilmeden, sanık hakkında mahkumiyet kararı verilmesi, bozma nedenidir (Y4CD-K.2021/12060). 24. Pis Olan Sensin : Olay günü sanığın, katılana söylediği kabul edilen ‘‘asıl
Alıntı
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
REŞADİYE SÖZCESİ
Bu ne bir destan, ne de methiye, Ne bir güzelleme, ne de reddiye, Yöremize ait sözce bir sözlük, Hediyem olsun tüm Reşadiye’ye! ** ‘Baba’lara ağa, ‘ana’ya abu, ‘Sivrisinek’; üyez, ‘zehir’e ağu, ‘Kaldıraç’a küskü , ‘duvar’a çamdu, ‘Ilık yer’e umuk diyorlar bizde. ----------0--------- ‘Amca’mıza emmi, ‘abla’ya eci, ‘Yenge’; gelinabu, ‘koca’ya kişi, ‘Teyze’lere hala, ‘hala’ya bibi, ‘Kaynata’ya babalık diyorlar bizde. -------------0-------- ‘Büyük baba’ dede, ‘nine’ye ebe, ‘Örme yular’a örk, ince’si; tille, ‘Zemberek’e zerde, ‘koridor’; örtme, ‘Balkon’a güneşlik diyorlar bizde -------------0------------ ‘Ayakta kal’ ; dinel, ‘tembel’e simbil, ‘Koyun boku’: dığıl, ‘saya’ya ağıl, ‘Patates’; kartopu, ‘buğday’a tahıl, ‘Sahur’a dünnelik diyorlar bizde --------------0------------ ‘Omlet’e gaygana, ‘cıstıla’; gilik, ‘Hardal’a ilamsar, ‘tirşik’e nünük, ‘Fasulye’; böğrülce, ‘pazı’ya pezük, ‘Ihlamur’a süğnük diyorlar bizde. ---------------0------------
Z Raporu Gece 00:01 Balkabağı açıklaması
... Günün z raporu: Hadi ya, yok artık, oha, yuh, çüş, yok artık, e biliyodum, yok ya yalandır, olabilir mi ya, yok ya o kadar olamaz, nasıl ya, cidden mi, nasıl, niye lan niye.Aman ya abv.. Sinderellar ve Prensler tenekesiniz... .
Edebiyat
sürü psikolojisi yüzünden “herkes yapıyor ben niye yapmıyorum” dedim ve işte karşınızda z e y n e p • adım zeynep (ikinci adımı kullanmam) ve bana dünyada görebileceğiniz en saçma takma isimleri bulurlar: zey, zeyn, zeyno, zenep, zen pırlanta (sonuncusu şaka değildi, lütfen adımla seslenin ya da zey deyin) • slytherin’im, (ravenclawla karışık biraz) • pjo testlerinde hem poseidon hem de athena çocuğu çıkıyorum (percabeth sevgimden olabilir) • resim çizerim, piyano çalarım • kitap okurum (oha inanılmaz değil mi 😱) • çok konuşurum, aşırı gereksiz konuşurum, ama dinlemeyi de severim (tabii arada ben de konuşuyor isem) • kara mizahçıyım ve pinterestte binlerce “mim” içeren bi panom var (mim yazdım çünkü etraf çok fesat) ligma, joe mama şakaları falan da yaparım lütfen linçlemeyin 🥹 • favori webcomic’im purple hyacinth lütfen okuyun allah rızası için çok güzel (takıntılıyım eved) • bissürü fandomda varım ama hepsini saymaya üşendim • üşengecim biraz (biraz kısmı opsiyonel) • toksik olabiliyorum (ama sırf sinir etmek için, keyifli oluyor) • sanırım inatçıyım (arkadaşlarıma sorduğumda sanırım bile demiyorlar direk keçi inatlı damgası yiyorum 😭) • çok boş bi hafızam var yıllar önce olan her lüzumsuz şeyi hatırlarım ama dün ne yediğimi unuttum mesela, arkadaşlara eski anılarımızı anlatırım ve bana boş boş bakarlar “bu hakikaten oldu mu” dercesine, şizofren sanıyorlar artık (umarım değilimdir garanti de veremiyorum💀)
Umut Sarıkaya geçen hafta reddedemeyeceğim bir teklif aldım. tüsiad'tan aradılar. bir iki hafta önce yazdığım ve rahmi koç'tan bahsettiğim bir yazıdan dolayı aradığını, yazıyı rahmi bey'e de gösterdiğini söyledi karşıdaki ses. tam özür dileyecekken, böyle bir densizliği bir daha yapmayacağımı söyleyip "yaparsam na şu ekmek gözümü kör etsin" diye ekleyecekken, rahmi bey'in yazıyı büyük bir keyifle okuduğunu, şen kahkahalar atıp, keyifli dakikalar geçirdiğini söyleyince nasıl rahatladım bilemezsiniz. ve karşıdaki ses rahmi bey'in benimle muhakkak tanışmak istediğini, önümüzdeki salı ikamet ettiği kanlıca'daki yalısında akşam yemeğine beni davet ettiğini söyleyince dünyalar benim oldu. sevinçli bir telaşla eve doğru gittim. aileme olan biteni anlatınca sevincim her sevinç gibi paylaştıkça çoğaldı. evde bir bayram havası esti. sevinç eve sığmadı, mahalleye taştı, hemen duyuldu rahmi'yle çok iyi arkadaş olduğum. komşular eve oluk oluk doluşmaya başladı. herkes bir derdini anlatmaya başladı. işsiz çocuğunu, kocasını getirip el öptürmeyen mi dersiniz, hasta bebeğini sallayarak "ilaç lazım" demeyen mi dersiniz... açık açık olmasa da alttan alta rahmi abimle henüz temelleri atılan dostluğumu çıkar ilişkisine çevirmeye çalışıyordu şerefsiz, kaypak güruh. allahtan kadim komşumuz menderes abi geldi de kovdu mahalleliyi evin içinden. ardından alnımdan öpüp kutladı beni. davette ne giyeceğimi söyledi, "yeni bi tişört almıştım onu kotun üstüne giyerim" dedim. "saçmalama. ne o öyle zibidi gibi" dedi. ani bir hareketle üzerindeki kumaş pantolonu salonun ortasında çıkarıp üzerime attı. ceket, gömlek ve kravatın altında donla öylece kalakalmıştı koskoca menderes abim. "al şunu bi dene, bedenlerimiz aynı zannımca" dedi. denedim, jilet gibi oldum. altına da yeni kundura ayakkabılarını
Edebiyat