İlk bölümde sorduğumuz soruyu tekrar soralım: Bir ormanda bir ağaç devrilse ve orada işitecek hiçbir canlı olmasa bu ağaç ses çıkarır mı? Cevap "Hayır"; ses çıkmaz. Havada ilerleyen basınç dalgaları oluşur fakat bunların ses olabilmesi için algılayıcı bir donanım gerekir. Çünkü ses dediğimiz şey, havadaki basınç dalgalarından üretilen algının bizdeki adıdır. Bu düşünce biçimini istediğiniz kadar genişletebilirsiniz: "Sertlik, tatlılık, acılık, yumuşaklık, ağrı ve hatta bizzat 'madde' dahi, aslında yoktur." diyebilirsiniz. Zira bunların her biri aslında bizim yorumumuzdan ibarettir.
Sözün özü; dışarıda sandığımız ne varsa aslında "içeride"...