“İnsan bazen kendi hayatının seyircisi gibi hisseder. Yaşar ama gerçekten yaşamaz. Konuşur ama söyledikleri kendisine bile ait değildir. Ve bir gün anlar ki; aslında bütün hayatı boyunca kendisinden kaçmaya çalışmıştır.”
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
“Ne kadar uzağa gidersen git, ne kadar çok insan tanırsan tanı… İnsan sonunda yine kendine döner. Çünkü kaçmaya çalıştığı her şey aslında kendi içindedir.”
“Özgürlük, insanın kendi kendine yaptığı bir illüzyondur. İnsan, isterse kendini zincire vursun, isterse özgürlük maskesi taksın, her durumda kendi varlığının farkında olmanın acısını taşır. İşte bu yüzden, insanlar genellikle gerçek özgürlükten kaçar; çünkü özgürlük, sorumluluk ve yalnızlık demektir.”
“Ben bir yaralı insanım; içimdeki acıyı ve öfkeyi saklayamıyorum. Ama tam da bu acı, bana bir tür gerçeklik ve yaşamın çıplaklığını hissettiriyor. İnsanların samimiyeti, hatta dostluğu, bazen bana ağır geliyor; çünkü ben, kendi içimdeki tüm çelişkileri kabul etmeden, başkalarının saflığını anlamakta zorlanıyorum.”