Özgür olma hakkını kazanmayan kimse özgür değildir. Evet, o ne bir hak ne de sıradan bir durumdur, özgürlük bir ödüldür. Hem de ödüllerin en yücesi, en mutluluk verenidir. Manzara için güneş ne ise, yaşamdaki tüm olaylar içinde özgürlük odur. Onu fethedemeyen kişi, hayatın bütün gerçek ve kalıcı sevinçlerinden yoksundur.
(1) "Karakter mükemmelleştirilebilir olsaydı, insanlığın yaşlı kesiminde, gençlere oranla daha fazla erdemli insan bulmamız gerekirdi. Oysa durum hiç de böyle değil."