Bir anlık sinirle Hz. Bilal 'e "siyah kadının oğlu" diyen Ebu Zer' in üzüntüden gece boyunca Hz. Bilal 'in kapısında yatmasını bizim kalplerimiz asla anlamayacak...
Bir anlık sinirle Hz. Bilal'e "siyah kadının oğlu" diyen Ebu Zer'in, Üzüntüden gece boyunca Hz. Bilal'in kapısında yatmasını bizim kalplerimiz asla anlayamayacak...
Reklam
عجبت لمن لا يجد القوت في بيته، كيف لا يخرج شاهراً سيفه Ebu Zer el-Gıfari
Alıntı
Ebu Zer el-ğıfari (radıyallahuanh)'a soruldu "-Yalnızlık zor değil mi ey Ebu Zer?" Dedi ki; "-İnsanlar daha zor.."

Mikail Balcı

@Ogretmen_Okur
·
Gecenin Konusu: "Yalnızlıktan korkuyor musunuz?"
Belki hiçbir korku sıradan değildir ama yalnızlık korkusu sıradandır. Bir gün herkesin kapısını çalar.
Sayfa 41 - Kafa Dergisi, 141. Sayı, Haziran 2026.·Kitabı okudu
Alıntı
HZ. MUAVİYE'YE "radyallahu anh" DENİLMEZ Mİ? -II-
Allah azze ve celle doğrunun yardımcısıdır. Ben de Onun dostlarını savunurken Ondan yardım dilerim. Bir önceki yazının finalinde dile getirdiğim bir hakikatin tekrar altını çizerek bu yazıya başlamak istiyorum: Sahabe bütünlüğünü parçalamak, onlardan birisini/birkaçını Sahâbelikten "aforoz" etmek veyahut onlardan birisinin/birkaçının duruşunu (diğerlerini gözden düşürecek şekilde) öncelemek, tarih boyunca "fırka-i dâllenin/sapkın fırkaların" takındığı bir tavır olmuştur. Şianın Ehl-i Beyt radyallahu anhum ecmain ekseninde yaptığı da budur. Daha âhir bir dönemde FETÖ'nün Ebu Zerr radyallahu anh üzerinden yaptığı da budur. Evet. O dönemin şahitleri olanlar anlatırlar ki: Gülenciler nurculardan kopuşlarını Ebu Zerr Hazretlerinin Sahâbenin geneline göre aykırı bir görüşe sahip olup uzlete çekilmesiyle açıklamışlardır. Sonra bu genelden kopuşun, aykırı duruş sahibi oluşun, kendini daha özel görüşün işi nereye getirdiği ise mâlûmdur. Allah tekrarını bir daha bu millete yaşatmasın. Âmin. Yâni özetle demek istediğim o ki: Bu "dışarıya atmalar" da "aşırı parlatmalar" da aslında maksadlı şeyler. Denge dini olan İslâm'ın ahengini bozan şeyler. İşte bu yüzden ümmetin istikametli ana omurgasını teşkil eden Ehl-i Sünnet ve'l-Cemaat Sahâbeyi birbirine tercih etmemeyi bir şiar olarak edinmişler. Büyük resimde görünen hakikatin daha küçük resimler üzerinde yapılan manipülasyonlarla bozulmasını böylece engellemişler. Bunun yanında şunu da inkar etmiyoruz: Elbette Sahabîler içerisinde derece farkları var. Fakat onların içinde hain yok. Düşman yok. Münafık yok. Ajan yok. Hepsi, Bediüzzaman'ın da altını çizdiği üzere, "adalet sahibi" kişiler. Elhamdülillah. **Siz de böyle sahabeden birini/birkaçını diğerlerini gözden düşürür bir şekilde vurgulayan bir ekole rastladığınızda
Hazreti Muaviye
صلى الله عليه وسلم Muhammed "Ey Ebu zer Tebdir gibi akıl, kaçınmak gibi vera, güzel ahlak gibi şeref ve asalet yoktur" } Sahih-i İbn Hibban رحمه
Reklam
Reklam