Ötüken'de Şeb-i Tefekkür Şeb çökmüş Ötüken üzre, gök susar, yer dinlerim, Kök Tengri'nin sükûtundan kalan aksi dinlerim. Yel eser çamlar içinde, eski bir kopuz gibi, Her nefeste alp atamdan bir hazîn destan duyarım. Umay'ın nûru çekilmiş sanırım bu menzilden, Saye-i gamda bugün ben kendi bahtımca yaşarım. Sisler ardında görünmez kutlu yollar, kutlu izler, Boz kurdun ayak sesini rüyâlarda ararım. Derler Erlik gece vakti korku salar cân içine, Ben ise en çok gönülde gizlenen hüsrânı tanırım. Bir kuru dal titrer iken ateşin son korunda, Sanki yüzyıllık bir yurdun hatırâtın anarım. Ey Ötüken, ey mukaddes yâdigâr-ı ecdâdım, Her taşında ayrı bir sır, her yelinde bir âhım. Tan ağarsa belki yine kut iner bu gönlüme, Şeb ne denli yeldâ olsa, doğar elbet subh-ı dem. Alp Turan
Şiir
Birazda dinleyelim …
youtu.be/bypBww2IGGE?is=... Muhibbi ecdadim besteleride ayri huzur.. 🎶🎼🎵
Müzik
Reklam
Ecdada rahmet ve minnetle
Şanlı atam sana sözüm olsun Tutmazsam toprakta gözüm olsun Sana bağlı sana müştak özüm olsun Seni unutmak ne mümkün ama hatırlamaya yüzüm olsun Her savaşta galip olamadın ama Acı mağlubiyelerle bile bu vatanı bıraktın bana Düşmanıyımdır dili uzananın sana Toprak doydu şehadet rengi kana Ey ecdadım kıymetlim azizim Senin bağrında bükülmüş dizim Sensiz ben yolsuz ışıksız izsizim Bu vatan sizden yadigar hepimizin bizim Her asker her halk mağdurudur savaşın Bizi biz yapan değerler uzanıyor göklere arşın arşın Atam daim yanındayız değil mekanımız karşın Sevgimiz yarışsa ışıkla galibi olur bu yarışın
Atatürk?.. Allah rahmet eylesin, ecdadım olur kendisi... Osmanlı?.. Ecdadım, severim, sevdiğim için eleştiririm ki anlayabileyim.. İslâm?.. Mensubuyum bu hoşgörülü dinin..
Eleştiri İstiyorsan...
Tekrar tekrar okumalı
Ecdadım ile gurur duyuyorum.🤍🇹🇷
Alıntı
Orhun Yazıtları Bize Ne Anlatıyor? -1-
Selamlar millet!! Doğrudan konuya giriyorum: Bu kez Orhun Kitabeleri ile ilgili bir yazıyla karşınızdayım. Okullarda yıllarca ilk Türkçe yazıt olarak öğretilen (ama dahası verilmeyen, acaba neden??) ve Türklüğün mihenk taşlarından biri olan bu yazıtları aslında ne kadar tanıyoruz? Tamam, önemliler de bunlarda neler yazıldığından haberimiz var mı, biliyor muyuz? Ben de bunu dert edinip yazıtların günümüz Türkçesini okumaya ve bu yazıtlardaki alıntılardan bazılarını sizinle paylaşmaya karar verdim. Ama bundan önce kitabeler hakkında biraz(?) bilgi vereyim. Türk ve Türkçe adının ilk kez geçtiği Orhun Yazıtları, Türklerin bilinen ilk alfabesi olan Orhun alfabesi ile II. Köktürk Kağanlığı döneminde Göktürkler tarafından yazılmış yapıtlardır. Yazıtlar, 1889’da Moğolistan'da Orhun Vadisi'nde bulunmuş. Anıtlar; ağabeyi Bilge Kağan’ın tahta geçmesine yardımcı olan Kül Tigin, Göktürk Kağanlığı’nın kutlu hakanı Bilge Kağan ve devletin bilge veziri Tonyukuk adına dikilmiş. Yazılış tarihleri ise MS. 8. yüzyılın başlarına dayanmakta. Benim en çok ilgimi çeken şeylerden biri şu oldu: Yazıtlara bu abidelerin sonsuza kadar kalması temennisi ile "Bengü Taşlar" denmiş. Bengü kelimesi zaten "ebedi, kalıcı, sonsuzluk, daimî" gibi anlamlara geliyormuş . Artık Bengü ismine ayrı bir sempatim var 😊 Bu yazıtların içeriğine bakarsak kısaca Türkçenin tarihsel süreçteki gramer yapısı ve bu yapının değişimiyle ilgili ve Türklerin devlet anlayışı, yönetimi, kültürel ögeleri, komşuları ile soydaşlarıyla olan ilişkileri ve sosyal yaşantısıyla ilgili önemli bilgiler içerdiğini görmekteyiz. Bu kitabeleri ilk kez 1889 yılında Rus tarihçisi Yadrintsev bulmuş. 1890'da bir Fin heyeti, 1891'de bir Rus heyeti ise burada incelemelerde bulunmuş fakat bu heyetler yazıları çözememişler. Ancak 1893 yılında
Reklam
Reklam