Akakiyeviç'in ölümü hiç kimsenin dikkatini çekmedi.Sanki böyle biri hiç yaşamamış gibi,arayıp soran olmadı.Garip gelmiş,garip yaşamış ve yine garip ölmüştü.Kimseye,hatta ev sahibesine bile borcu yoktu.Meslekdaşlarının bütün şakalarına katlanmış,alaylarını tebbesümle karşılamış,kimseyi üzmemiş,kimsenin hakkını yememiş,çalışkan ve aşırı saf bir adem kişi idi.