Eda

Eda
Hemşire
İstanbul
Kadıköy
147 okur puanı
Aralık 2021 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Venedik'te Ölüm kitap incelemesi
Puan vermedi·104 syf.··
2024 1. kitabı
Venedik'te Ölüm Kitabı en yakın arkadaşımın önerisiyle okudum ve içeriğiyle ilgili hiçbir bilgim yoktu. Büyük bir merakla okumaya başladım ve okudukça 'bu kitap kesinlikle bir kere daha okumayı hak eder' diye düşündüm. Çünkü bazı yerleri yeterince anlayamadığımı, fazla eksik bilgilerim olduğunu gördüm. Özellikle mitolojik ögelerin baskın olması ve benim bu konudaki bilgi eksikliğimden kaynaklı okurken bazı yerlerin üzerinde fazlaca durdum. Öncelikle iki şekilde kitabı incelemek istiyorum. Birincisi kitabi okuduktan sonraki saf düşüncelerim, ikincisi de kitabı bitirdikten ve başka insanların incelemelerini okuduktan sonraki değişen ve gelişen düşüncelerim üzerine olacak. İlk süreçte Aschenbach'ın Tadzio'ya olan yönelimini daha çok bir Tanrıya taparcasına büyük bir hayranlık olduğunu gözlemledim. Bu sırada yapılan betimlemeler ve kitabın akışının nasıl seyredecegini büyük bir merakla bekler oldum. Daha çok yazarın gence yönelik tutumunu anlamlandirmayla geçti benim için. Sonrasında bu tutkunun yerini büyük bir şehvete ve aşka dondurdugunu gördüm burada benim için pedofili barindiracak bazı şeyleri gördüm ve bu durum beni biraz hayrete düşürdü. Acaba yazarın anlatmak istediğini tam olarak anlayamıyor muyum yoksa gerçekten bir pedofili öğesi mi barindiriyor diye düşündüm. Bu durumun olasılığı bile beni hayal kırıklığına uğrattı. Ama bu düşünceye çok tutunmamaya çalışarak daha çok ikili arasındaki ilişkiyi çözmeye odaklandım. Böyle bir kitabin pedofili guzellemesi yaptigini ve sadece buna odaklandığını düşünmek bence sacmalikti. Tam olarak kitabın ana fikrini o an oturtamamis olsam da farklı bir anlama çıkacağını düşündüm ve kitabı okumaya devam ettim. Kitabı okudukça yavaş yavaş bazı düşüncelerim kafamda oturmaya başladı. Güzel olana karşı hissettiğimiz yakınlığın
Venedik'te ÖlümThomas Mann · Can Yayınları · 20074,677 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Bir idam mahkumu
Puan vermedi·90 syf.··
2022 36. kitabı
·
30 saatte okudu
·
Okunma: 08 Aralık 2022 23:54
"İntikam almak bireyseldir, cezalandırmak Tanrı'nın işidir. Toplum ikisinin arasında, cezanın altında intikamın üzerinde yer alır. Böylesine büyük ve alçak iki şey ona uygun düşmez." İntikam almak için cezalandırmak" yerine 'iyiliğe yöneltmek için' düzeltilmelidir." Bu sözle Hugo'nun kitabın ana fikrini ortaya koyduğunu düşünüyorum. Hugo idam cezasına karşı durmaktadır. Kimileri tarafından,yayınlanan bu eseri dalga konusu haline gelmiş, aşağılanmıştır. Ancak o giyotinin insanlık dışı olduğunu savunmuştur. Bir mahkumun yaşadığı içsel hesaplaşmaları, duygu durumları birebir aktarılmıştır. Kitabı okurken ister istemez mahkumun yerine koyarken buluyorsunuz kendinizi. Bu da kitabın daha sürükleyici olmasını sağlıyor kanımca. Victor Hugo'nun Sefiller'den sonra okuduğum ikinci kitabı ve ikisi de beni çok etkiledi. Hugo'nun kalemi gerçekten muazzam ve diğer eserlerini de en yakın zamanda okumayı düşünüyorum.
Bir İdam Mahkûmunun Son GünüVictor Hugo · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2026152,8bin okunma
Hayata dair her şey
Puan vermedi
Bu kitabı önceden okudum ancak geçenlerde bazı sözlerini kaydettiğim defter geçti elime. Yeniden okuyunca o sözleri ne kadar değerli bir kitap olduğunu bir kez daha anladım. Her bir cümlesi ayrı güzel, ayrı özel... Sözleri okurken ' Ne güzel açıklamış benim düşündüklerimi ama dile getiremediklerimi..' deyip durdum. Hani bir şeyleri düşünürüz ya, sürekli aklımızın bir köşesindedir ama anahtarı kaybolmuş bir kapı gibi açılacağı günü bekler. İşte bu kitap o saklı kapılar ardındaki özü yakalayan ve bizlere muhteşem bir üslupla anlatan bir anahtar görevinde. Aslında bir nevi kendiyle konuşmaktadır Montaigne. Hayata karşı bakış açısını bizlerle paylaşmaktadır. Bunu bu kadar özgün ve yer yer düşündürücü cümlelerle yapması da beni ayrı etkiledi. Kitabı bir çırpıda oturup okumanız taraftarı da değilim. Çünkü her bir sayfası üzerine düşünülmesi ve önem verilmesi gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Sizi okuduğunuza pişman etmeyecek ve ufkunuzu açacak bir kitap olduğu konusunda temenni ederim. ️ Çok beğendiğim ve üzerinde çokça düşündüğüm bir kaç söz paylaşmak isterim. "Solukları tükenen, sorunları tükenmeyen insanlar." " Bir şey koparır bizden, yıllar, alıp giderken." " Tanrılaştırmaya en elverişli olan en az bildiklerimizdir." "Dünyaya geldiğiniz gün bir yandan yaşamaya, bir yandan ölmeye başlarsınız." "Çünkü nefret ettiğimiz şey yüreğimizde yeri olan bir şeydir."
1000k
DenemelerMontaigne · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202065,8bin okunma
1/10
·76 syf.··
2022 3. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 28 Ocak 2022 21:15
Kitapla ilgili söyleyeceğim ilk şey asla anlaşılır bir kitap değil. Okurken size hiçbir şey katmıyor. Arada güzel bulduğum birkaç söz oldu ama o sözlerde beni o kadar içine çekemedi . Sözler çok karışık anlaşılması gerçekten zor. Sanki sözlükten rastgele kelimeler seçilmiş ve öyle yazılmış gibi hissettirdi bana. Birbiriyle bağlantısız ve çok karmaşık. Yani açıkçası önerebileceğim bir kitap değil.
AynıMurat Özel · Ötüken Neşriyat · 202119 okunma
Yaşamaklar
10/10
·176 syf.··
2022 1. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 21 Ocak 2022 21:08
Yaşamaklar... Açık konuşmak gerekirse kitabı okurken beni bu kadar içine çekeceğini düşünmemiştim. Kitap o kadar güzel bir dille anlatılmış ki asla sıkılmıyorsunuz ve karakterlerin iç dünyasıyla bütünleşiyorsunuz. Her karakter kendi ağzından hayat hikayelerini anlatıyor. Kenan, Füsun, Halil, Birgül... Her biri kendi içinde yalnız, kendi dertleriyle baş başa...Beni etkisine alan okurken çok keyif aldığım, içimi hüzünle kaplayan bir kitap oldu.
1000Kitap
YaşamaklarCaner Almaz · Everest Yayınları · 2021211 okunma