Hiç kimse hiçbir şeyi anlayamaz. Ademoğlunun havsalası müsait değildir. O terazi o sıkleti çekmez. Ama anlamakla cehalet arasındaki o ateşten çizgiye yaklaşıp burnumuzu değdirebiliriz. Tehlikeli oyunlardır bunlar. İntihar oyunudur. Kazanan kaybeder.
…Sanki biri bana bir yapboz verdi ve üzerinde büyük resmin olduğu kutu bende değil. Bu yüzden bittiğinde resmin neye benzeyeceğini bilemiyorum. Tüm parçalar bende mi ondan da emin değilim…