Kitap, Reşat Nur Güntekin'in Anadolu seyahatleri sırasında aldığı notların derlemesinden oluşuyor. Benim yetersizliğimden mi yoksa anı,gezi tarzı kitaplar okumayışımdan mı bilemedim uzun bi süre zarfında bitirebildim, bağlanamadım da kitaba. Ancak kitap zamanın anadolu insanlarını, yaşayışlarını, eğitim görmemiş durumda oluşlarını ,aynı zamanda samimiyetlerini güzel şekilde aktarmış.
Bir akşamüstü Marlo'nun geride bıraktıklarını düşündüm. Ailesi onun için öyle çok gözyaşı dökmüştü ki... Onu bir kez daha görebilmek için birbirleri dışında her şeyden vazgeçebilirlerdi. Ama Nos'un ardından ağlayan kimsesi yoktu. Nos çocukken olduğu gibi... Şimdi de çok yalnızdı. Belki de öldüğünü kabul edemeyişimin sebeplerinden biriydi bu. Yanlız öldüğüne inanmak istemiyordum.