Ayşe

Ayşe
@edebiyatsever_izz
Okumayı okuduklarını paylaşmayı seven edebiyatçı bir anne...
Puan vermedi·304 syf.··
2025 67. kitabı
Kısa bir hastalık arasından sonra herkese selaaam "Bilerek bilmemek, hem tam bir dürüstlükle davranıp hem de özenle uydurulmuş yalanları söylemek, aynı anda birbirini çürüten iki görüşü savunmak, bunların aykırı olduklarını bildiği halde ikisine de inanmak; mantığa karşı mantığı kullanmak..." ​"Bazı kitaplarla aranızdaki buzun erimesi zaman alabiliyor..." ​1984 ile ilişkim tam bir "üçüncü şans" hikayesi. Bu kitaba daha önce iki defa başladım ve ikisinde de ilk bölümlerdeki o durağan, kasvetli havaya yenik düşüp yarıda bıraktım. Kabul etmek gerekirse, hikaye içine beni hemen çekmedi ve ilk başlarda gerçekten sıkıldığımı hissettim. ​Ancak bu defa sonuna kadar gitmeye kararlıydım ve sonunda kitabın kapağını kapattım. ​Şu an ne bu kitabı yere göğe sığdıramayanların tarafındayım ne de "boşa vakit kaybıydı" diyenlerin... Sadece, sabretmenin karşılığını aldığımı hissediyorum. O ilk bölümlerdeki ağır işleyişin aslında sonundaki o büyük yüzleşmeye nasıl zemin hazırladığını ancak bitirdiğimde görebildim. ​Benim için zorlayıcı ama kesinlikle deneyimlenmesi gereken zor bir süreç oldu. Demek ki bazı kitapların gerçekten bir "doğru zamanı" varmış. ​Sizin de "başlayıp başlayıp bıraktığınız" ama sonunda bitirmeyi başardığınız o kitap hangisi? Bu kitabı okudunuz mu? Peki ya siz seven tarafta mısınız yoksa sıkılıp yarım bırakan tarafta mı? #bookphotography #instabook #okumahalleri #kitaptavsiyesi #kitapyorumu #anonimyayıncılık
1984George Orwell · Anonim Yayınları · 2021200,3bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Ayşe

, bir kitap okudu
Puan vermedi·304 syf.··
2025 67. kitabı
George Orwell
8.5/10 · 200,3bin okunma
Puan vermedi·80 syf.··
2025 66. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 17 Aralık 2025 18:56
Herkese merhaba! Bu defa sizlere bir şiir kitabı ile geldim: Bünyamin Dizlek'ten "Düşük Bir Omuzun Hikâyesidir" Kitap, okuyucuyu modern şiirin yalnızlık, özlem ve melankoli dolu sularına çağırıyor. Dizlek, günlük hayattan beslenen, herkesin kendi deneyimlerinden bir parça bulabileceği temaları işliyor şiirlerinde... Şair, anlaşılır ve sade bir dille yazmayı tercih etmiş. Bu, şiire yeni başlayanlar için okumayı kolaylaştırabilir ve keyifli hale getirebilir. Kitap boyunca hakim olan hava, oldukça ağırbaşlı ve içe dönük. Temelde hep bir bekleyiş, bir eksiklik duygusu okuyucuya geçiyor. Okuma süreci, bir kış manzarasını izlemek gibi bir his uyandırıyor, sakinleştirici ama aynı zamanda soğuk ve mesafeli. Şairin oluşturduğu imgeler, okuyucunun kendi kişisel geçmişine göre farklı anlamlar kazanabilir. Eğer şiirde derin bir kederi ve modern zamanların yalnızlığını aramaktan hoşlanıyorsanız, Bünyamin Dizlek'in bu çalışmasına bir göz atabilirsiniz. Sizlere kitaptan bir şiir bırakıp kaçıyorum. KAR Son tanesi de düştü... O kibar çekiç Kimsenin omzunu incitmeden Çaktı dünyaya rengini Doğrusu sesi bile çıkmadı Ya da en içinden söyledi şarkısını... #BünyaminDizlek #DüşükBirOmuzunHikâyesidir #ŞiirKitabı #KitapDeğerlendirmesi #BookstagramTürkiye #OkumaGünlüğü #Edebiyat #NeOkudum
Düşük Bir Omzun HikâyesidirBünyamin Dizlek · Duino Kitap · 202515 okunma
Puan vermedi·64 syf.··
2025 65. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 15 Aralık 2025 18:44
Haftanın ilk gününden herkese selaaam Bu sefer sizleri Güzide Behram'ın son kitabı "Sofa" ile ruha dokunan bir yolculuğa çıkarmaya geldim. Bu kitapta yazar bizi İstanbul'un eski sokaklarında gezdiriyor, bazen Süleymaniye'yi izletiyor, bazen de bir sokak köpeğini tüm benliğiyle sahiplenişini anlatıyor. Aidiyet duygusunu tadan bir kuş nasıl olur, kubbedeki o hoş sada nasıl gönlümüze işler diye düşünmeye çağırıyor. Kısacası kendimizden bir şeyler bulacağımız bir okuma yolculuğuna davet ediyor. 'Nerede biteceği meçhul bir hikayedir bu. Hepimizin hikayesi gibi.' cümlesiyle kitabını adeta bizlere özetliyor... Her satırda kendinizden bir parça bulacağınız, hayatın anlamı üzerine düşündürecek, sıcacık ve bir o kadar da hüzünlü bir kitap okumak isterseniz kahvenizi yapıp "Sofa" ile hayata kısa bir mola verebilirsiniz... #Sofa #GüzideBehram #Edebiyat #KitapTavsiyesi #DerinHikayeler #BookstagramTürkiye #KitapAşkı" Her Ay Okuyanlar Kulübü
SofaGüzide Behram · Sokak Kitapları Yayınları · 202526 okunma