“Ölüm bizim dostumuzdur; onu evine misafir etmek istemeyen zaten evde değildir.”
Francis Bacon
Ölümün gerçekliği kaçınılmaz bir biçimde gözler önüne konabilir. Bir insanla karşılaştığım zaman, iki şeyden emin olabilirim: Bir, bu insan doğmuştur; iki, bu insan ölecektir.
Aslında gerçek olan da bu, değil mi? Yani şu an, kendine özgü ve tek. Sen ve ben, bir daha, şu evrende aynı durumda, aynı çevre, olaylar ve etkileşimler içinde bulunmayacağız.