Depresyon hiç de duygusal bir rahatsızlık değildir! Sahip olduğunuz her kötü his, çarpıtılmış olumsuz düşüncelerinizin bir sonucudur, tıpkı soğuk algınlığında burnunuzun akması gibi. Depresif belirtilerinizin ortaya çıkmasında ve sürmesinde, mantık dışı kötümser tutumlarınız başrolü oynar.
Yardım istemenizin nedeni intihar değil, durumunuzun umutsuz olduğuna inanmanızdır. Ağır depresyondaki birçok hastanın ümitsiz durumda olduklarına hiç kuşkuları yoktur. Bu yıkıcı hezeyan sadece hastalığın bir belirtisidir. Ümitsiz olduğunuzu hissetmeniz, aslında öyle olmadığınızın güçlü bir göstergesidir.
"Hiç iyi olamayacağım. Bunun gibi saçma bir kendine yardım kitabı muhtemelen benim hiç işime yaramayacaktır. Düşüncelerimle ilgili bir sorunum yok benim! Sorunlarım gerçek."