Onu bana hatırlatmayan ne var ki? Şu döşemeye baksam, taşların üzerinde onun yüzünü görüyorum. Her bulutta, her ağaçta o var. Geceleyin hava onunla dolu. Her şeyde ondan bir pırıltı var; gündüzleri ise çevremde ondan başka bir şey yok, her yerde o!
Hepiniz lütfen bilin ki; bana karşı gösterme ikiyüzlülüğünde bulunduğunuz her türlü inceliği reddediyorum, sizleri insandan saymıyorum. Hiçbirinize söyleyecek tek sözüm yok! Bir tek güzel söz duymak, birinizin yüzünü görmek için canımı vermeye hazır olduğum zamanda hiçbiriniz yanıma uğramadınız.
Tüm umutlarımı yitirmiş olarak yalnızlığa ya da beni hiç sevmemiş ve hiç sevmeyecek olan kimseler arasında yaşamaya yazgılı olduğum sürece, neşemi nasıl bulur, nasıl iyi olurum?