Ertan Nesin

Ertan Nesin
@eerrttaann
Bu da geçer ya huu. En güzel makam hiçlik makamı. Bu mertebeye ulaşabilene aşk olsun.
Ben özgürlüğümden başka bir şey istemiyorum.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ben kimsenin amiri ya da komutanı değilim, insanlar üzerinde yaptırım gücüm yok, kimseye emredemem, fakat kimse de bana bir şey emredemez.
Sen bu işi çözmüşsün dostum
Eğer, o zaman gerçek bir varlığın olduğunu ve yokluğun hiçbir gerçek varlığı üretemeyeceğini biliyorsak, bu ezelden beri bir şeyin olduğunun bariz bir gösterimidir, ezelden beri olmayanın bir başlangıcı olduğuna ve başlangıcı olanın da başka bir şey tarafından üretilmiş olması gerektiğine göre, mantığımız bizi bu kesin ve bariz gerçeğin bilgisine götürür. Ebedi, her şeye gücü yeten ve her şeyi bilen bir Varlık olduğuna. "Başka deyişle, hepimiz bir şeyden gelmiş olmalıyız ve o şey de Tanrı olmalıdır."
Sayfa 344·Kitabı okudu
Hepimiz dünyayı gerçekte olduğu gibi değil, kendi önyargılı algılarımız vasıtasıyla gözlemleriz. Dolayısıyla, gerçekten bilebileceğiniz tek şey kendinizsinizdir.
Eğer devlet çoğunluğun onaylamadığı bir yönetim şeklini benimseyenek vatandaşlarla arasındaki sosyal sözleşmeyi ihlal ederse, o zaman isyan etmek vatandaşların hakkı, hatta görevi olur.
Sayfa 342·Kitabı okudu