Hiçbi' şeyden çekmedi dünyada nasırdan çektiği kadar Hatta Çirkin yaratıldığından bile o kadar müteessir değildi Kundurası vurmadığı zamanlarda anmazdı ama Allah'ın adını Günahkâr da sayılmazdı Yazık oldu Süleyman Efendi'ye Mesele falan değildi öyle "To be or not to be" kendisi için Bir akşam uyudu Uyanmıyıverdi Aldılar, götürdüler Yıkandı, namazı kılındı, gömüldü Duysalar öldüğünü alacaklılar Haklarını helal ederler elbet Alacağına gelince Alacağı yoktu zaten rahmetlinin Tüfeği depoya koydular Esvabını başkasına verdiler Artık ne torbasında ekmek kırıntısı Ne matarasında dudaklarının izi Öyle bir rüzigâr ki Kendi gitti İsmi bile kalmadı yadigâr Yalnız şu beyit kaldı kahve ocağında El yazısıyla "Ölüm Allah'ın emri Ayrılık olmasaydı"…
Emir Timurun büyük aşkı Ne Mutlu Müslümanım diyene Nuri Pakdil ♡Raf Sakini♡♡Raf Sakini♡ Emir Timur Ne mutlu ki insanım ne mutluki müslümanım diyerek khatunu Melik hanımın yanına oturdu çağatay sultanlığının kızı olan melik hanım namı diğer bibi hatun ey timur bazen ümit yetmez şarkılar ilahiler anlatamaz insanın derdini ne zaman ümit yetmiyor bana dersen o zaman deki ne mutluki Rabbimiz bizi Kuraan ile göndermiş de ve Kuraan okumaya o zaman biten ümit yeniden başlar insan ben artık dinlemek değil söylemek istiyorum dediğinde Kuraan okuyan insana Allah Teala ümit kapıları açar yeni bir dil bağışlar ve bibi khatun semerkandın alim kadını Emir Timurun abdest almasına yardımcı oluyordu Timur o koca sultan şimdi bibi khatunun yanına oturmuş son yıllarında onun hatırasına yaptırdığı Semerkandın en güzel camisinde Kuraan okuyordu ey sultanım dedi Timur bu isminiz ile anılan büyük ve aziz cami ayakta kaldıkça insanlar size dua edecektir aşk ile okunan ezan sesleri hiç susmayacaktır Timur her gün bu camiye gelir eşine dua ederek ayrılırdı Semerkantta yaptırılan bu devasa cami timur sanatının güzelliğini anlattığı gibi aynı zamanda emir timurun eşine olan sadakatinede anlatır camiye gelenler mübarek bir insana dua edip Allahım sadık bir aşk nasip et duaları ile ayrılırlar Bursada bir masal evi ​Baba, hadi bir oyun oynamayalım adını bilmediğim, Yatayım dizine, saçlarımı tara...Anlat bana, sevgi neydi bu dünyada? Hani o çok sevdiğim şarkıdaki gibi, Bana da bir masal anlat, yalan olmasın Ayla Kaya-Babam Evimizin Küçük kızı hatice baba diyip bana sarıldığı zaman o sıcacık evin nasıl bir ilahi huzur kaynağı olduğunu ben bir kez daha anlıyordum işten ne kadar yorgun dönmüş olsamda eşim Ayşe hanımın Mustafa bey hoşgeldin diyip önüme bir sıcak çay koyması dışarıdaki tüm yalanları
Din
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Gökten düşenin parçası bulunur, gönülden düşenin bulunmaz!" | Ahmed Amiş Efendi
Yazık Oldu Süleyman Efendi 'ye
Hiç bir şeyden çekmedi dünyada nasırından çektiği kadar, hatta çirkin yaratıldığından bile o kadar müteessir değildi. Kundurası vurmadığı zamanlarda anmazdı ama Allahın adını, günahkarda sayılmazdı. Yazık oldu Süleyman Efendiye, mesele falan değildi. Öyle "to be or not to be" kendisi için Bir akşam uyudu, uyanmayıverdi. Öldüğünü duyarsa alacaklılar, haklarını helal ederler. Elbet, alacağına gelince, alacağı yoktu zaten rahmetlinin. Tüfeğini depoya koydular, esvabını başkasına verdi. Artık ne torbasında ekmek kırıntısı, Ne matarasında dudaklarının izi. Öyle bir rüzgâr ki, kendi gitti, ismi bile kalmadı yadigâr. Yalnız şu beyit kaldı kahve ocağında, "Ölüm Allahın emri Ayrılık olmasaydı." Orhan Veli Kanık
Vefâsı var mıdır gör kim sana bu çarh-ı devrânın Eser yeller yerinde hani ya taht-ı Süleymân’ın Yalınız adı kaldı âlem-i zâhirde Lokmân’ın Geçer bir lâhzada rü’yâ misâli ömrü insânın Felekde hâsılı insan isen bir cânı incitme " 🍂 Alvarlı Muhammed Lütfi Efendi 🍂
Din İslam
DUYGUSAL İŞKENCE
Nerede iki insan gördümse, orada hep bir güç istenci, kudret gördüm. Uşağın istencinde bile efendi olma iradesi gördüm.Daha güçlü olanın iradesi, zayıfı hizmet etmeye ikna eder:Bu irade, hep daha zayıflara efendilik etmek istediğinden,hiç vazgeçmek istemeyeceği tek hazzı olacaktır onun... ” — Friedrich Nietzsche
Psikoloji