Genç kız, anne ve bir anane olarak olga ; kendisini sevmediği hatta nefret ettiğini düşündüğü ve kensisinden ayrılan torununa ,geçmişini , acılarını , yanlışlarını , hayatı anlamlı kılan şeyleri , ( okumayacağını düşünse de ) mektuplarla dile getirir .Geçmişimizin , kim olduğumuzun, aile ve toplumun yaşantımızı aslında ne kadar etkilediğinin altını çizer . Kendini tanımanın önemini vurgular
Yaralayıcı bir çocukluk , olması gerektiği için yapılan bir evlilik , çocuğuna tanıdığı sınırsız özgürlüğün ve söylenemeyenlerin itirafını hüzünle okuyoruz Tamaro' dan.