Boşver be yaşı başı...
Yüzündeki çizgileri, saçındaki beyazı.
Kaç bahar daha göreceğin meçhul ömründe fazla kurcalama hayatı.
Gül gülebildiğince,
Sev sevebildiğince,
Yaşa yaşayabildiğince...
Can YÜCEL
Aslında ben herkese susmam, Sustuklarım bana özeldir... Çünkü bilirim ki, Sevmeninde sövmeninde , Edepli olanı güzeldir.. .... ~...
Bana Güzel Bir Şey Söyle, Bedirhan Almas
İnsanlar birbirlerini tanımanın ne kadar güç olduğunu bildikleri için bu zahmetli işe teşebbüs etmektense, körler gibi rastgele dolaşmayı ve ancak çarpıştıkça birbirlerinin mevcudiyetinden haberdar olmayı tercih ediyor.
Kürk Mantolu Madonna, Sabahattin Ali
İnsanın kendi yüzünü anlayabilmesi belki de elinde değil. Belki de tek başıma yaşadığım için böyle oluyor. Topluluk içinde yaşayanlar, kendilerini, arkadaşlarına nasıl görünüyorlarsa aynalarda tıpkı öyle görmeyi öğrenmişlerdir. Benim arkadaşım yok. Tenimin bunca çıplak olması acaba bu yüzden mi? Buna insansız... evet insansız doğa denebilir.
Bulantı, Jean-Paul Sartre