“Kendimi inandırma gücünü yitirdim ben. İyi şeylerin bu kadar yakınımda durabileceğine ve olabildiğince uzun süreceğine inanmıyorum. O ağır kayayı ne yapıp edip güç bela tepenin ucuna kadar çıkarmayı başarsam da, kayanın orada kalmayacağını, geri yuvarlanacağını biliyorum.”
Son zamanlarda okuduğum en etkileyici romanlardan biriydi Emile Zola okumayı merakla beklediğim bir yazardı ve bu eserini okumuş olmaktan çok mutluyum ... Okurken aklımda hep “soma” vardı :( kitaptaki madencilerin yoksul dünyası ve maden sahiplerinin lüks yaşantısı arasındaki uçurumlar ve hayatlarının değersizliği gibi birçok durumda insanın içini acıtan adaletsizlik duygusuyla başbaşa kaldım sarsıcı bir roman okudum... hayat kadar da gerçek...
GerminalEmile Zola · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201914,3bin okunma
İnsan bitiyordu topraktan, gelecek yüzyılda ürün vermek üzere yavaş yavaş filizlenen, pek yakında yerküreyi sarsarak baş verecek olan, öç almak için yanıp tutuşan, kapkara bir insan ordusu boy atıyordu...