Önce leş akbabalarının önünde durdum.
Acaba siyasetle uğraşsalar hangi partiye girerlerdi, diye tuhaf bir soru kıvrıldı aklımda.
Derken karşımda bir kürsü belirdi, leş akbabası kel kafasıyla kürsüye çıkmış, sağa sola bakınıp gerdan kıra kıra nutuk söylüyordu:
- Demokrasi teşebbüs özgürlüğü demektir.
Leş akbabasının filmini çekmedim. Zaten her tarafta sık sık görüyordum onu. Bazan lüks bir arabada, bazan pahalı bir otelde, bazan Anadolu bozkırında boyuna karşıma çıkıyordu. Ve ayni kerih sesiyle ötüp duruyordu: -Kazanç özgürlüğümüze karşı çıkmak, demokrasiye karşı çıkmaktır.