📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Çok tavsiye aldığım bir kitaptı. Beklentimi çok karşılamadı diyebilirim. Martin'in roman boyunca çabasına saygı duymakla beraber , düşüncelerine pek katılmadım. Burjiva sınıfı ve rejimler hakkında yorumları en dikkat çeken bölümdü.
Fakat herşeye Ruth'a olan aşkı için başladığını düşünürsek, aşkının bu kadar çaba karşında güçlü olması gerekirken, ilk ayrılıkta sönüp gitmesi Martin gibi bir karaktere yakışmadı.
Martin'in hem güçlü, hem yakışıklı, hem çalışkan olup, düzenli bir işe ısrarla girmek istememesi sisteme olan isyanından farkındayız. Ama Ruth için değmezmiydi tartışılır. Sonuçta Ruth onu başlarda istemese de, sonra herşeyiyle , ailesine rağmen istemişti, sevmişti ve ondan tek istediği düzenli bir maaşı olmasıydı. ( ki bence çok çok haklı).
Martin de herşeye rağmen Ruth 'un ona inanmasını istemişti, onu da anlıyorum. En azından düzenli ise girip çalışmalarını devam ettirebilirdi. Aşkı için her türlü zorluğa katlanmak demek , bazen sevmediğin şeyleri de yapabilmek demektir bence...
Aşk romanı gibi başlasa da asla değil. Rejimlere ve sosyal düzene eleştiri romanı.
O açıdan baktığımızda başarılı bir kitap. Fakat duygusal yönü ,önce yoğun olarak verilip kitabın sonuna doğru bu kadar basitleştirilmiş olduğu için, benim açımdan hayal kırıklığı oldu.
Herkese keyifli okumalar...