eftyl

Deli gibi değil gayet aklı başında olarak seviyorum
Puan vermedi·168 syf.··
2026 35. kitabı
Uzun yıllardır okunmayı bekleyen bu güzel roman sonunda okundu. Üzerimizde tesir bırakan insanları diğerlerinden ayıran nedir? Uzun uzun anlatmayacağım çünkü Türk edebiyatının okudukça anlaşıldığını düşünüyor ve aksinin heves kaçırdığını savunuyorum. Bu romanın toplumun cinsiyet rollerinin bireyler üzerindeki etkisine ışık tuttuğunu düşüyorum. Sessiz, yalnız, okumayı ve sanatı seven "kız gibi" olan Raif Efendi Sanayi Nefise mektebine gider ancak sanatının iç dünyasını yansıttığını görür, yalnızlığa alışmış Raif bundan rahatsızlık duyar. Ardından hikayesi babasının isteğiyle Berlin'de devam eder, burada az insanla tanışır ancak yalnız birini tanır; o kişi Maria Puder olur. Yalnızlığını paylaşacak, konuşmaya değer görecek o kişiyi bulmuştur ve biz de bu tatlı sevdayı okuruz. Yalnızlık paylaşılmaz, paylaşılırsa yalnızlık olmaz ve paylaştıktan sonra da o yalnızlığı tek başına sırtlanamazsın diyor sanki yazar. İçimize akıttığımız düşüncelerin bizi nasıl zehirlediğini görmek isterseniz, çok keyifli bir roman bekliyor sizi. Kısacık, birkaç saat içinde okuyabileceğiniz muhteşem bir roman. Kürk Mantolu Madonna Sabahattin Ali
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,5bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
~ben bir Balkan Kızı gördüm tuna boyunda
Merhaba, bu yılın yarım bıraktığım ilk kitabıyla geldim. Konusundan, dilinden bağımsız yarım bıraktım. Yazım dili, duyguları hissettirme şekli, olay akışı gerçekten güzeldi ama yakın zamanlarda birini kaybettiyseniz ya da kaybettiğinizi kabullenemediğiniz biri varsa size uygun bir kitap olmayabilir. Okurken paramparça oldum ben, ilk defa bir kitaba bu kadar çok ağlamış olabilirim. Göz alerjim tuttu hatta, 2 gündür işe bile gidemedim. Talia ve Barut'un uyumu çocukluklarından bile anlaşılıyor. Çok tatlı geldiler. Kızıl saçlı ve çilli olduğu için uğradığı zorbalıkları da bu kadar iyi anlamak istemezdim. Bu konuda da hassasiyetiniz varsa dikkatli olmanızda fayda var. 100 sayfa bile okumadan yarım bıraktım ama tekrar dönmek istiyorum. Bir Kibritle Yok Olmak
Bir Kibritle Yok OlmakÖzge Naz · Guardian Yayınları · 02,321 okunma
Bir ölünün odasında bu kadar yüksek sesle konuşulmaz
Puan vermedi·120 syf.··
2026 34. kitabı
En sevdiğim ve bende anısı olan bir kitapla geldim, objektif bir yorum olmayabilir. Lisede, kitaplara küstüğüm bir dönemde büyükannem ve dedemin evine gittiğimiz bir günde evlerinin kütüphanesinde dikkatimi çeken tek kitap olmuştu, bir idam mahkumunun son günü . Onlarca kez okudum ve sonrasında kitaplarla bağım hiç kopmadı zaten. Fransa'da idam cezasının çok yaygın olduğu bir dönemde yaşayan ve bu cezadan nasibini almış ama suçunun ne olduğunu hiç öğrenemediğimiz birini okuyoruz. Özellikle kızına ithafen yazdığı kısımlar içinize dokunacak. Birici tekil şahıstan yazıldığı için sayfaları hızla çevirdiğinizi anlayamayacaksınız, kısa ama etkili bir hikaye. Aynı zamandada idam cezasına karşı başlatılan protestonun fitilini ateşliyor. İnsanların sokaklarda giyotinle öldürüldüğü ve halkın film izler gibi toplanıp izlediği bir dünya... Distopya gibi gelen ama gerçek bir hikaye, zihinsel bir otopsi. Bir İdam Mahkûmunun Son Günü
Bir İdam Mahkûmunun Son GünüVictor Hugo · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2026152,7bin okunma
Başka bir yaşam daha yok ama ervahı ezelden tanıştığımıza eminim
Puan vermedi·416 syf.··
2026 33. kitabı
Yoğun bir iş gününden sonra yormayacak bir kitap okumak istediğim için başladım. Yoğun dram içeriyor, bu yüzden beni biraz sıktı. Biraz da 2016'lara gittim gibi okurken, kadın karakter o zamanda yazılmış gibiydi. Yaşadığı acıları küçümsemiyorum elbette ama ne kadar acı çektiğini kanıtlama çabasıyla yazılmış gibi hissettirdi bana. Sanıyorum geçen yıl uygulamadan okurken aynı sebepten yarım bırakmıştım. Yine bu sahneleri geçerek okudum. O acıların varlığını yine hissetseydik ama Narin'in hayatını da biraz okusaydık keşke, bu süreçle neler yaptı? Kariyerindeki başarıyı nasıl kazandı ? Sürekli onun çok acı çektiğine ve ne kadar sevilmediğine inandırılmaya çalışıldı gibi hissettim ben. Kadın karakterimiz Narin, babasını küçük yaşta kaybetmiş ardından annesinin, babasının ortağı olan adamla evlenmesine şahit olmuş. Bu evlilikten Eren adında bir çocuk doğuyor. Ragıp Bey ise Narin'in babasının en yakın arkadaşı, Narin ile Hilal'i tanıştıran kişi. Hilal de babasını küçük yaşlarda toprağa vermiş bir şehit kızı. Hilal ile Narin arasıda büyük bir dostluk başlıyor, Hilal'in annesi Nurten Narin'e de annelik yapıyor. Hilal'in abisi Hakan ile Narin ismen tanıyor birbirlerini, Hakan asker olduğundan pek evde olmuyor. Hilal'in doğum gününde Narin'in yaptığı pasta Hakan'la çarpışması sonucu mahvolunca yeni bir pasta bulmak için şehir merkezine gidiyorlar. Bu kısımları kitapta geçmiş olarak okuyoruz. Günümüz olarak yazılan kısımda şehit eşi olan Narin'i okuyoruz. Önce babası, sonra kocasını kaybeden Narin'i, önce babasını sonra babasının yerine koyduğu abisini kaybeden Hilal'i, önce kocasını sonra da oğlunu kaybeden Nurten'i okuyoruz. Hamile olduğunu boş bir mezara söyleyen, 4 yıl sonra da mezarda olması gereken kişi tarafından bir saldırıdan kurtarılan Narin'i okuyoruz. Sonlara doğru
Gölgesiz 1Sibel Akcan · Pukka Yayınları · 2025149 okunma
hiç değilse sen de beni özleyerek el veremez misin ?
Puan vermedi·368 syf.··
2026 32. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 16 Şubat 2026 19:35
~ bir yanlışı sırf güzel olduğu için sevebilir insan İlk 50 sayfası 1 hafta elimde sürünen, kalanı bir günde biten bir kitap için geldim bu kez. Sevdim mi sevmedim mi kararsızım açıkçası, çok güzel aktı, sardı da ama dizi film ve ünlü kültürümün olmayışından dolayı biraz zorlandım okurken. Kötü bir kitap diyemem, gerçekten hayatın içinden hissettiriyor Feribe. Öte yandan evlilik kavramını böyle okumak gözümü korkutmuyor değil. Nermin Yıldırım dan okuduğum ilk kitaptı, belki bu yüzden garip gelmiştir bana. Keyifliydi. Feribe, Vedat, Filiz, Selim, Mehpare ve diğer karakterler hayatınız boyunca mutlaka karşılaştığınız tiplerden. Bir distopya yahut ütopya ile karşılaşmıyorsunuz, hayatı alıp yansıtmış gibiydi. Monologlar güzeldi, kendinizden bir şeyler bulabilirsiniz. Herhangi bir kişisel gelişim kitabının "şunu yap" diyerek anlatacağını biraz hikayeleştirerek yapmış. Tavsiye edebilirim, keyifli okumalar. Unutma Dersleri
Unutma DersleriNermin Yıldırım · Everest Yayınları · 20255,5bin okunma