Kitabı elime aldığımda çok bir beklentim yoktu. Hatta kötü bile olabilir demiştim. Ama beni şaşırttı. Yalın bir anlatımla akıcı bir romandı. Sonunda neler olacağını kestiremediğimden çok merak uyandırdı bende ve bir an önce bitirmek istedim. Yazar başarılı bir roman ele almış. İsminden pek hoşlanmasamda kitabın konusu gerçekten sevdim :)
Kuyucaklı Yusuf Sabahattin Ali’nin mükemmel eseri. Okurken bir an bile sıkılmayacaksınız. Yusuf’un başından geçenler o kadar sürükleyecek ki sizi bir an bile bırakamayacaksınız kitabı elinizden. Hüzünle başlayan ve hüzünle sona eren bir roman. Eski zamanların köylerinde yaşanan çekişmeli olaylar zenginin fakirin üzerindeki üstünlüğü, parası olanın her yerde güçlü olduğu ( ki hala bu durum günümüzde de değişmiş değil bence) durumlardan çokça bahsediliyor. Yusuf’un ise kendine içine kapanık insanlardan uzak yaşamı ve muazzez ile olan aşkı okunmaya epey bir değer. Okumadıysanız eğer bu romanı okunacaklar listesine almanızı tavsiye ederim.