Aramızda kalacağına söz verin önce ve sonra sonuna kadar yazılanları okuyun lütfen. Hepimiz insanız diye başlayayım söze. Bu insanlığımız günaha meyilli bir fıtratta olduğumuzu belirtmek içindi.
Peşine de Müslüman olduğumuzu söyleyeyim. Bu Müslümanlıkta ahiretimizi düşünen insanlar olmak zorunda olduğumuzu belirtmek içindi. Bu iki noktayı belirttikten sonra gelen soruların ve duyduklarımın bunları yazmaya beni ittiğini de ekleyeyim. Mevzumuz şu; günahı ifşa etmek...
Genel örneğimiz de şu; hocam ben biriyle birlikte oldum (flört vs), tövbe ettim acaba evleneceğim kişiye bunu söylemezsem haksızlık etmiş olur muyum? Bu soruya ek olarak acaba ayrıldığım kişinin hakkına girmiş olur muyum, kul hakkına girdim mi?
Şimdi beni iyi dinle kardeşim! Hiçbir günahını ama hiçbir günahını kimseye anlatma. Birlikte olduklarını, yalanlarını, hırsızlıklarını, hatalarını, içkini, kumarını, faizini... aklına hangi günah geliyorsa onu anlatma. Tövbe etmiş olmanın ilk şartı o günahı toprağa gömmektir...
Ara ara çıkarıp baktığın, durup durup anlattığın, bir hocaya sorayım deyip içini rahatlattığın o günah var ya, toprağa gömülmüş günah değildir. Ben bu günahı nasıl işledim deyip pişman olduğun ve kıyamete kadar bir daha değil dile, kalbine getirmediğin o günah tövbe edilmiştir.
Tövbe ettiğin günahta ne onun öncesini ne de onun sonrasını ilgilendirmez. Yani evleneceğin kişiye anlatma bunları. Yani kimsenin kul hakkına girmedin. Günahı Allah’a karşı işledin, tövbeyi Allah’a yaptın, günahını da anlatacaksan Allah’a anlat. Kullarla işin olmasın..
Bu özel örneği diğer günahlara da uyarlayabilirsin. Sana bunları niye kimseye anlatma diyorum biliyor musun? Çünkü anlatmakla için soğumayacak. Bir şey değişeceğini sanırsın ama aslında karşıdakine derdini değil, zayıflıklarını kozlarını verirsin. Seni