Elif

Elif
@elifunaleu
Zamana Yayılan Bir Acı ve Anlam Mücadelesi
9/10
·168 syf.··
2026 6. kitabı
·
9 saatte okudu
·
Okunma: 26 Mayıs 2026 23:29
Sisteme daha yeni ekledim ama aslında bu kitapla olan bağım aylara yayılıyor. Bu incelemeyi tamamen kitaba başladığım andan itibaren içimde verdiğim o zorlu mücadeleyi aktarmak için yazıyorum. Öncelikle bir itirafla başlamalıyım: Bu kitap ile nöroloğum sayesinde tanıştım. Ben bu kitabı tek solukta bitiremedim. Okuma sürecim parça parça oldu, sanırım 2-3 aya kadar yayıldı ama şimdi kitabı bitirdiğimde geri dönüp bakıyor ve anlıyorum ki Viktor Frankl’ı aceleyle okumaya çalışmak zaten ona haksızlık olurmuş. Bir Doktorun Gözünden Vahşete Bakmanın Ağırlığı: Kitabın ilk yarısında, toplama kamplarında yaşananları okurken inanılmaz zorlandım. Buradaki zorluk sadece anlatılan vahşet hikayelerinden kaynaklanmıyordu; asıl ağırlık, olayları bir doktorun, nöroloğun, bir psikiyatristin gözünden okuyor olmaktı. Frankl, o cehennemin içindeyken bir kurban gibi sadece acı çekmiyor; bir bilim insanı gibi insan psikolojisinin nasıl çöktüğünü, duyguların nasıl köreldiğini ve insanın hayatta kalmak için neleri feda edebileceğini analiz ediyor. Bu soğukkanlı, laboratuvar titizliğindeki gözlemler, sayfaları çevirmeyi benim için çok zorlaştırdı. Kitabı sık sık kapatmak, sindirmek ve uzaklaşmak zorunda kaldım. Logoterapi kısmına geçene kadar adeta ben de o kamptaki boğucu atmosferin altında ezildim. Tünelin Ucundaki Işık: Logoterapi Ancak o ilk bölümdeki zorlanma ve kasvet olmasaydı, ikinci kısımdaki Logoterapi felsefesi üzerimde bu kadar büyük bir aydınlanma yaratamazdı. Frankl, insanın içindeki o karanlığı gösterdikten sonra elimize bir fener veriyor. Kamptaki o korkunç şartlarda bile insanı ayakta tutanın fiziksel güç değil, "bir anlam arayışı" olduğunu kanıtlıyor. Bu sözü atlayamam: “Dünyada, insanın en zor koşullarda bile hayatta kalmasına bir anlam bulması kadar hiçbir şey yardım
İnsanın Anlam ArayışıViktor E. Frankl · Okuyan Us Yayın · 202651,4bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·318 syf.··
2025 6. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 14 Temmuz 2025 15:23
Kişisel gelişimden çok kişisel farkındalık kitabı. Uzun süredir merak ettiğim ama “Acaba klasik bir kişisel gelişim kitabı mıdır?” ya da “Spiritüelizmle ilgili zaten çok iyi bildiğim şeylerin tekrarı mıdır?” diye ötelediğim bir kitaptı ama sonunda okudum ve “İyi ki okudum” diyorum. Çünkü beklediğimden çok daha içten, yer yer güldüren ama aynı zamanda dürüstçe düşündüren bir kitapla karşılaştım. Aykut Oğut, bu kitabında yukarıdan konuşmuyor; aksine sizinle bir arkadaş gibi dertleşiyor. Yeri geliyor kendi hatalarını açıkça anlatıyor, yeri geliyor sizi dürüstçe tokatlıyor. Ama bunu o kadar samimi ve içten bir dille yapıyor ki, “Ya evet ya!” dediğiniz anlar bolca oluyor. Kitabın merkezindeki mesaja bakacak olursak: “Hayatın tek amacı deneyimlemek ve keyif almaktır.” Ne eksik, ne fazla. Sadece bu cümleyi gerçekten anlamak bile hayatı çok daha sade, çok daha anlamlı bir yer haline getirebiliyor. Neler Anlatıyor? 1) Çekim Yasası: Ne hissediyorsan onu çekiyorsun. Evren kelimeleri değil, enerjiyi “duyuyor”. 2) Duygular = Frekans: Her ruh halinin bir frekansı var. Hangi frekanstaysan, o frekansta olayları hayatına çağırıyorsun. 3) Ego ve Gizli İnançlar: Söylediğimiz şeyler değil, içimizde gerçekten inandığımız şeyler hayatımızı belirliyor. 4) Kendine Sorumluluk Alma: Başına gelen her şeyin sorumluluğunu almadıkça değişim gelmiyor. En sevdiğim bölümlerden bahsedecek olursam: - Amerika’daki “tuvalet temizleyerek başlayan” yolculuğun, adım adım dönüşmesi. - Duygu-Frekans tablosu: Günlük hayatta yaşadığım şeylerin aslında enerjimle ne kadar bağlantılı olduğunu görmek çarpıcıydı. - “Kelimelerin Önemi” bölümü: Farkında olmadan ağzımdan çıkan cümlelerin, içimdeki gizli düşünceleri nasıl yansıttığını görmek çok etkileyiciydi. Bu kitap kimler için peki? - “Ben aslında iyi
Kişisel Gelişim
Evrenden Torpilim VarAykut Oğut · Doğan Novus Yayınları · 20153,720 okunma
10/10
·128 syf.··
2025 3. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 01 Temmuz 2025 00:00
Bu kitabı aslında biraz tereddüt ederek aldım. Spiritüalizmle fazlasıyla ilgili biri olarak “bilmediğim ne anlatmış olabilir ki?” diye düşündüm. Kitapta bilmediğim bir şeyler anlatmamış yazar ama yine de sanki her şeyi en baştan öğreniyormuşum gibi hissettirdi. Deepak Chopra, 1. Saf Gizil Güç Yasası 2. Verme Yasası 3. “Karma” veya Sebep Sonuç Yasası 4. En Az Çaba Yasası 5. Niyet ve Arzu Yasası 6. Bağımlı Olmama/Soyutlama Yasası 7. “Darma” veya Yaşamın Amacı Yasası olarak yedi farklı yasayı yedi farklı konu başlığı altında, en sade en anlaşılır haliyle anlatmış. Spiritüalizmle ilgili olmayan ya da çok inanmayan kişilerin bile okuduğunda “evet, bu gerçekten böyle işliyor olabilir” diye düşünebileceği bir kitap olduğunu düşünüyorum. Çünkü anlatılanları kendi yaşadıklarımızı, düşüncelerimizi, bakış açılarımızı, davranışlarımızı vb. şeyleri göz önünde bulundurarak okuduğumuzda hepsi fazlasıyla mantığa uyan bir hal alıyor. Artık yeni bir başucu kitabım var
Kişisel Gelişim
Başarının 7 Spiritüel YasasıDeepak Chopra · Pozitif Yayınları · 2021827 okunma
9/10
·216 syf.··
2022 1. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 01 Şubat 2022 15:17
Haluk Hocam "Psikolojik İşkence Teknikleri"ni yine karşısındaki okuyucu ile sohbet havasında yazmış, bir önceki kitabında olduğu gibi. Kitabın en sevdiğim yanlarından biri de bu oldu kesinlikle. Günlük hayatımızda, işte, ilişkilerde farkında olarak veya olmayarak bizim başkalarına uyguladığımız veya bize ugulanan psikolojik şiddetleri en basite indirgeyerek ve detaylı örnekler vererek anlatmış. Bazı bölümlerde, konularda tekrara düşülmüş olsa da kesinlikle okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Çünkü hemen hemen hepsinden, bir şekilde kendimize pay çıkarabiliyoruz ve bu konularda gereken önlemleri de alabilmemiz adına yararlı şeyler yazmış olduğunu düşünüyorum.
Kişisel Gelişim
Psikolojik İşkence TeknikleriHaluk Tatar · Sahi Kitap · 2022853 okunma
10/10
·214 syf.··
2021 1. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 01 Mart 2021 13:23
Ne diyebilirim ki, beni gerçekten alıp götüren bir kitaptı. Haluk Hocam yine anlattığı şeylerle kendimizle alakalı, farklı farklı şeylerle/kişilerle alakalı bir sürü ders çıkarmamızı sağlamış. Bazı kısımlarda "şimdi bunu niye anlatmış ki?" dediğim yerler olmadı değil ama devamında da kitabın, anlatılanların içerisine girdikçe okudukça neyin niye anlatıldığını çok net bir şekilde anladım. Haluk Hoca kendi yaşadıklarından, geçmişte dünyada yaşanılan şeylerden yola çıkarak yazmış bu kitabı. Bir kez daha bu ailede olmaktan mutluluk duydum.
O Panda BenimHaluk Tatar · İnkılap Yayınları · 2021467 okunma