Bir binayı çirkin bulmamızın temelinde şu yatıyor olabilir. Binanın ön cephesinin zihnimizde çağrıştırdığı insan ya da hayvan bizim hiç hoşlanmadığımız bir insan ya da hayvandır. Aynı biçimde, bir başka binayı güzel bulduğumuzu söylerken, "eğer bu bina canlı bir varlık olsaydı, onun kişiliğinden hoşla nırdım" demek istiyoruzdur aslında. Demek ki mimari yapılarda aradığımız özellikler ile bir dostta aradığımız özellikler arasında çok büyük farklar yoktur. Güzel diye nitelediğimiz nesneler sevdiğimiz insanların özelliklerini taşır.