Sabahattin Ali Kürk Mantolu Madonna kitabındaki gibi beni tekrardan hüzne boğdu. Dili biraz daha ağır olmasına rağmen akıcı bir şekilde ilerledi. İnsanların iki yüzlerini tüm çıplaklığıyla ortaya koyarak içindeki şeytanı bulan bir adamın hikayesi diyebilirim.. Benliğimi tekrardan sorguladığım bir kitap oldu. Gerçek hayatta da hepimiz içimizdeki şeytana sığınıyoruz. Her hatamızda o şeytanı suçluyoruz. Oysaki tüm irade,düşünce bizde.. İçimizdeki o şeytanı dinlememek,onunla mücadele etmek bizim elimizde..
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2019209,1bin okunma
•”İsteyip istemediğimi doğru dürüst bilmediğim, fakat neticesi aleyhime çıkarsa istemediğimi iddia ettiğim bu nevi söz ve fiillerimin;daimi bir mesulünü bulmuştum: Buna içimdeki şeytan diyordum, müdafaasını üzerime almaktan korktuğum bütün hareketlerimi ona yüklüyor ve kendi suratıma tüküreceğim yerde, haksızlığa, tesadüfün cilvesine uğramış bir mazlum gibi nefsimi şefkat ve ihtimama layık görüyordum. Halbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı? Bu bizim gururumuzun, salaklığımızın uydurması... İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu... İçimizde şeytan yok... İçimizde aciz var... Tembellik var... İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey: hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var.”