"Her insan kendisi olması karşılığında topluma bir bedel öder az ya da çok ama mutlaka bir bedel... kimse bedelsiz kendi olamaz. Bu bedel çoğu kez yalnızlıktır."
"Bir adam tanıdım, kafasız bir kadına yaşamının yirmi yılını verdi. Her şeyi feda etti ona; dostlarını, emeğini, dürüstlüğünü bile... ama bir akşam, kadını hiç sevmemiş olduğunu anladı. Canı sıkılıyordu, hepsi bu. İnsanların çoğu gibi canı sıkılıyordu."