"İnsan hüzünden mugayir bir varlık değildir, fazlaca saadet insanı fikren zehirler ben beni düşünmeye sevk eden ızdırabın kölesiyim. Çağımızın propagandasıdır insanı fazlaca saadetle aptala dönüştürmek, bütün hayatın konfordan ibaret olduğu düşüncesine gark etmek, kederim arttıkça bilgeliğim bilgeliğim arttıkça kederim artar, ben bu çağdan bir kez olsun şerefimle geçeceğim."
Eğer ben var olmak istediğim değilsem, istediğim, sözle değil, arzu ve tasavvurlarla da değil, fakat bütün kalbimle, bütün kuvvetlerimle, hareketlerimle istediğim değilsem, ben var değilim... Var olmak, istemek ve sevmektir.