esra

esra

, bir kitap okudu
8/10
·460 syf.··
5 günde okudu
·
2025 6. kitabı
Amin Maalouf
8.3/10 · 6,3bin okunma
Reklam
Dinler boynumuza yuları geçirmek ve yaşamımıza engel olmak için suçluluk ve utancı icat etmişlerdir! Eğer erkekler ve kadınlar ilişkileri, duyguları, bedenleri hakkında serbestçe konuşabilselerdi, tüm insanlık daha gelişkin, daha yaratıcı olurdu.
Sayfa 188·Kitabı okudu
Alıntı
Bir arkadaşının suçları seni de kirletir ve aşağılar; onları acımasızca yargılamak senin görevindir.
Sayfa 166·Kitabı okudu
Alıntı
7/10
·464 syf.··
2025 4. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 09 Ocak 2025 18:47
Gene geldik bir karanlık akademi kitabına. Birbirinden tatlı arkadaşlıklar, ilişkiler, aile durumları. Bayılırım!! En önce şunu belirtmek istiyorum ki ben de Gizli Tarih okuduktan sonra bu kitabı bitirdim, onu okuyan bunu da okumalı olarak düşünüldüğü için hemen söylemek istedim. O kitap benim için en üst noktada olduğu için ve o yüzden bu kitaptan da o tarz bir performans beklediğim için puanım biraz düşük olmuş olabilir. Bu kitap çok akıcı, dili çok güzel, Shakespeare okuyoruz vs. harika. Ama bütün olaylar çok yüzeysel. Hiçbir derinliğine giremiyorsunuz hiçbir karakterin. Richard'ın yaşadığı karanlık tarafı göremiyoruz, diğer arkadaşların çevirdiği dolapları hep kulaktan duyma gibi öğreniyoruz, bizi şaşırtmıyor veya bizi heyecanlandırmıyor. Sadece ne olduysa öğrenelim ve gidelim olarak okuyabildim ben belli bir süreden sonra. Konumuz bu Shakespeare delisi arkadaş grubunun kafayı bir olaydan sonra sıyırmaya başlamaları ve bizim ana oğlan Oliver'ın neden hapiste yattığını dedektifle beraber öğrenmeye çalışmamız kısaca. Ana karakterimiz demişken Oliver tam bir ırz düşmanı arkadaş modeli diyebiliriz insan ARKADAŞININ SEVGİLİSİNE yan gözle bakabilir mi?? Hayırsız, meymenetsiz birisi maalesef. Kitap Shakespeare üzerinden gittiği için bölümler de oyun sahneleri gibi yazılmış ve bu detay güzel ama gözümüzün kitabın eksiklerini boyayacağı kadar değil bence. Perde, sahne, trajedi. Hepsi gerçekten bir oyunun içindeymişiz gibi ilerliyor ve biz de seyirci olarak izliyoruz. Bu arada ben Shakespeare'in eserlerini çok seven birisiyim fakat bu kitaba bu çok oturmamış ya. Çoğu yerde alıntılar çok gereksiz bütün akıcılığı kesiyor. Yani bazı şeyler tam çok olabilecekmiş gibi gözükür ama olmaz ya, öyle olmuş kitap, çok üzücü o bakımdan. Shakespeare'in karakterlerini bizim
Edebiyat
Eğer Kötü OlsaydıkM. L. Rio · Ren Kitap · 20241,254 okunma
“Dikkat edin: Siz siyasetle uğraşmazsanız, siyaset sizinle uğraşır.”
Sayfa 98·Kitabı okudu
Alıntı
Reklam