Gecedir: Şimdi daha yüksek sesle konuşur tüm kanayan pınarlar. Ve benim gönlüm de kanayan bir pınardır.
Gecedir: Ancak şimdi uyanır aşıkların tüm şarkıları. Ve benim gönlüm de bir aşığın şarkısıdır.
Dindirilmemiş, dindirilemez bir şey var içimde; yükseltmek istiyor sesini. Aşka duyulan bir özlem var içimde, kendiside konuşuyor aşkın dilini.
Işığım ben; ah, gece olsaydım! Ne ki ışıkla kuşatılmış olmaktır benim yalnızlığım.
Ah, karanlık olsaydım, geceye ait olsaydım! Nasıl da isterdim ışığın memelerinden emmek!
Ve sizi kutsamak isterdim, siz kıvılcımlar gibi parıldayan küçücük yıldızlar ve ateşböcekleri, yukarıdaki! - ve mutlu olmak isterdim sizin ışık armağanlarınızla.