Kieslowski; “Hayatının inanılır ve acımasız bir analizini yapmadan hikâye anlatamazsın. Kendi hayatını anlamıyorsan, ne hikâyelerindeki karakterlerin ne de diğer insanların hayatlarını anlayabilirsin. Hayatla ilgili hikâye anlatanların kesinlikle bir şeye ihtiyaçları vardır: Kendi hayatlarını gerçek anlamda anlayabilmeye. Kendinizle bu şekilde uğraşmadan geçirdiğiniz yıllar boşa geçmiştir. Bazı şeyleri içgüdüsel olarak hissedip anlayabilirsiniz, ama sonuçlar keyfidir. Ancak bu işi yaptığınızda, olayların belli bir düzeni olduğunu ve bu olayların manasını kavrayabilirsiniz,” diyor.