Şair “Biz büyüdük ve kirlendi dünya,” diyor ya, biz büyüdükçe ve konvansiyonel ahlak anlayışına uyum sağladıkça, bazen vicdan ve iyilikten uzaklaşabiliyoruz.
“ürkermiş gibi dünya, fısıltıyla yürüsem
gülsem ilk yaşım gibi kendi kendime desem:
bugün artık âzadsın kalbin her lekesinden
tek iyiler tard olmaz çocukluk ülkesinden”
-Süleyman Çobanoğlu