Kadınların saygı gördükleri yerde, ilahî güçler mutludur; kadınların hor görüldükleri yerde, Tanrıya dua etmek bir işe yaramaz.
Notre Dame'ın Kamburu - Victor Hugo
Kafamı çıkarıp dolaba kilitlesem bir haftalığına, karanlığına boş bir dolabın.
Omuzlarıma bir çinar diksem kafamın yerine, uyusam gölgesinde bir haftalığına.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Çocukluğumu karadenizin çetin kış şartlarıyla geçirdiğimden olsa gerek bu kitabı okuduğumda soğuğu iliklerimde hissettim diyebilirim. Öyle ki öyküdeki kahramanla beraber ayak parmaklarımın da üşüdüğünü içtenlikle söyleyebilirim. Kitapta, başlığından ve kapağından anlaşılacağı üzere kış şartlarına ait birbirinden muhteşem üç öykü yer alıyor. İlk iki öykü aynı hikayenin farklı zamanlarda yazılmış hali. Jack London ele aldığı öyküyü zaman sonra farklı bir şekilde tekrar ele almış. İyiki de almış çünkü hikayenin sonradan yazılmış hali çok daha etkiletici. Bundan olsa gerek zaten sonradan ele aldığı öykü ilk sıraya konulmuş. Üçüncü öykü ise bu ikisinden farklı kurgusu olsa da teması aynı diyebilirim. Üç hikayede de hayatta kalma mücadelesi ve bu uğurda neler yapılabildiği anlatılmış. Ben en çok kitaba ismini veren ve tekrardan ele alınmış olan ilk sıradaki "Ateş Yakmak" öyküsünü beğendim. Kitap 70 küsür sayfadan oluşmakta ve tek solukta rahatlıkla okunabilmekte.