Bir kere taviz verildi mi, asla çiğnenmemesi gereken unsurlar bir kere gözden çıkarıldı mı, kalbin aynası bir yerinden çizildi mi, kefareti büyük oluyor.
"Mazi daima mevcuttur. Kendimiz olarak yaşayabilmek için, onunla her an hesaplaşmaya ve anlaşmaya mecburuz." İşte her şey böylece başlar. Sisler arasından bir harf, bir sûret çıkagelir.
Şükür teşekkür edeceğimiz zattan ziyade kalbimize lâzımdır. Nimete şükreden kalp başka nimetler istemeye kendinde yetki bulabilir ama teşekkür etmeyi unuttuğumuz(nankörlük ettiğimiz) birinden tekrar bir iyilik istememiz imkânsızdır. Bu yüzden çok şükredenler daha fazla maddî nimet elde ederler. Çünkü şükür berekettir.