Şükür teşekkür edeceğimiz zattan ziyade kalbimize lâzımdır. Nimete şükreden kalp başka nimetler istemeye kendinde yetki bulabilir ama teşekkür etmeyi unuttuğumuz(nankörlük ettiğimiz) birinden tekrar bir iyilik istememiz imkânsızdır. Bu yüzden çok şükredenler daha fazla maddî nimet elde ederler. Çünkü şükür berekettir.
Eğer (istedikleri gibi) onlara melekleri indirseydik, ölüler de onlarla konuşsaydı ve her şeyi toplayıp karşılarına getirseydik, Allah dilemedikçe yine de inanacak değillerdi; fakat çokları bunu bilmezler.