Ne diyeceğimi bilemiyorum. Kısa bir klasik diyerek ve bir tavsiye ile aldım bu kitabı. Konusuna hiç bakmadan... Öncelikle her yiğidin harcı değildir bu kitabı okumak, anlamak. Kitap iki bölümden oluşuyor. Yeraltı kısmında adam içinde yaşadığı durum hakkında adeta haykırırcasına bir yazı ortaya koyar. Sanki o an dünya durmuştur. Notlar bölümünde ise yaşadığı olaylardan öznel olarak bahseder. Kitap bu güne kadar en çok altını çizdiğim kitap olma şerefini taşırken kitabı okurken " Ey Dostoyevsky ne yaşadın sen böyle?" demekten dilinizde tüy bitecek. Bu eseri normal bir insanın yazması imkansız gibi bir şey. Okuyacaksanız kesinlikle yoğun olmadığıniz bir gün seçin çübkü idrak etmeniz için gerekli olacaktır.