Resmimin içindeyken, ne yaptığımın farkında değilim. Ne yapmış olduğumu görebilmem, ancak bir çeşit 'tanışma' döneminden sonra mümkündür. Değişiklikler yapmaktan, simgeleri bozmaktan vs. korkmam; çünkü resmin kendine özgü bir yaşamı vardır. Ben bu yaşamın ortaya çıkması yolunda çaba harcarım. Eğer resimle olan ilintim koparsa sonuç anlamsızlaşır. İlintim sürdükçe saf bir uyum, kolay bir alışveriş söz konusudur ve iyi bir resim ortaya çıkar.
- Pollock
O kitabı masanın üzerine bırakmakta sonuna kadar özgürsün. Ama kitabı açacak olursan, bunun sorumluluğunu da yükleniyorsun demektir. Çünkü özgürlük, öznel işleyişin tadı çıkarılarak değil, zorunluluk sonucu ortaya çıkan yaratıcı eylemde yaşanır. Bu en son amaç... değer dediğimiz şeydir. Sanat yapıtı bir çağrı olduğu için bir değerdir.
Jean-Paul Sartre, Edebiyat Nedir?, 1947